۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۶۲۵۷۷۱
امام جمعه سیراف:

اشتراکات اهل تسنن و تشیع را پررنگ کنیم

اشتراکات اهل تسنن و تشیع را پررنگ کنیم
امام جمعه سیراف گفت: هفته وحدت فرصتی مغتنم برای برجسته‌سازی اشتراکات شیعه و سنی است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام صادق عاشوری در نشست برنامه‌ریزی جشن‌های هفته وحدت اظهار داشت: هفته وحدت فرصتی مغتنم برای برجسته‌سازی اشتراکات شیعه و سنی است و بر همین اساس آیین‌های مربوط به این هفته باید هرچه باشکوه‌تر برگزار شود.

امام جمعه سیراف با بیان اینکه در شرایط کنونی دشمنان اسلام با ترفندهای مختلف به دنبال ایجاد نفاق بین مسلمانان هستند، افزود: باید از دامن زدن به مسایل حاشیه‌ای خودداری شده و به‌جای آن اشتراکات اهل تسنن و تشیع را پررنگ کنیم.

وی با اعلام اینکه وحدت شیعه و سنی به معنای سنی شدن شیعه و شیعه شدن سنی نیست، ادامه داد: هدف کنار هم قرار گرفتن این دو و گام برداشتن آنان در مسیر تعالی و بالندگی جامعه و مصون نگه‌داشتن آن از گزند فرصت‌طلبان و تفرقه‌افکنان است.

حجت‌الاسلام عاشوری به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و بیان داشت: هفته وحدت از منظر بیانیه گام دوم انقلاب باید مورد توجه قرار گیرد و با تاسی از این بیانیه نگاهی نو به این مناسبت مهم داشته باشیم.

وی گفت: دشمنان اسلام با تبلیغات تفرقه‌افکنانه و عنوان کردن اصطلاحاتی چون پان‌ایرانیسم، پان‌ترکسیم، پان‌کردیسم و پان‌های مختلف سعی در ایجاد نفاق بین ملت ایران به ویژه شیعه و سنی دارند در حالی که هفته وحدت یک استراتژی است که می‌تواند نقش موثری در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان داشته باشد.

امام جمعه بندر سیراف با تاکید بر حفظ وحدت در جامعه، عنوان کرد: باید در بحرانی‌ترین شرایط از رفتارهای غلط و نفاق‌انگیز خودداری شود، زیرا ایجاد نفاق موجب دودستگی در جامعه می‌شود و زمینه را برای گرایش مردم به‌ویژه جوانان به آئین‌های دیگر فراهم می‌کند.

وی به سرمایه‌گذاری دشمنان برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان اشاره کرد و افزود: کشوری همانند عربستان بالاترین میزان پشتیبانی از تفرقه‌افکنان را دارد، بنابراین باید با تیزبینی و خلاقیت خاص مقوله وحدت را در جامعه بسط دهیم و مانع از ایجاد شکاف و انشقاق در جامعه شویم.

حجت‌الاسلام عاشوری با اشاره به نقش رسانه‌ها در برجسته کردن مقوله وحدت و برنامه‌های هفته وحدت، تأکید کرد: وحدت واقعی به این معناست که دو خبرنگار شیعه و سنی با هم بتوانند یک نشریه منتشر کنند.

وی یادآور شد: پیوندهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی زمینه وحدت را فراهم کرده و افراد جامعه به دلیل این پیوندها سعی می‌کنند یکپارچه حرکت کنند.

امام جمعه سیراف از برگزاری جشن‌های بزرگ هفته وحدت در سیراف، پرک و شیرینو خبر داد و گفت: مسابقه‌ای با موضوع پیامبر رحمت به مناسبت هفته وحدت در سیراف برگزار خواهد شد.

عباس قاسم پور
منبع: فارس
ارسال نظرات