۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۶۲۵۷۸۰
نماینده ولی فقیه در هرمزگان مطرح کرد؛

لزوم عمق‌بخشی به فعالیت‌ها در طرح حلقات صالحین

لزوم عمق‌بخشی به فعالیت‌ها در طرح حلقات صالحین
امام جمعه بندرعباس گفت: باید عمق بخشی به فعالیت‌های حلقات صالحین به منظور تقویت و اثربخشی بیشتر این طرح در دستور کار مجمع حلقه‌های صالحین قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده در جلسه مجمع استانی شبکه تربیتی صالحین اظهار داشت: شجره طیبه صالحین کار مثبت و ارزشمند و حرکت مبارکی است.

وی افزود: شجره طیبه صالحین نهالی است که در گام دوم انقلاب شاهد ثمرات ارزشمند این نهال مبارک خواهیم بود و زمان برداشت میوه این نهال در گام دوم انقلاب است.

امام جمعه بندرعباس گفت: از سال‌های گذشته این حرکت آغاز شده و نیاز است شتاب و سرعت بیشتری به این حرکت داده شود و کارهای بر زمین مانده سریع‌تر انجام شوند.

وی ادامه داد: شجره طیبه صالحین در استان هرمزگان کارهای فاخر و بزرگی از جمله شکل‌گیری سازمان و تشکیلات منسجم با عنوان مجمع تربیتی صالحین استان انجام داده است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده تصریح کرد: در مرحله جدید فرصت زیادی نداریم در گام دوم انقلاب همه کارها می‌بایست با سرعت عمل انجام شود بایستی با آنالیز کارهای صورت گرفته در گذشته، ضمن شناسایی نقاط ضعف با رفع آنها و تقویت نقاط قوت شاهد پویایی و تحرک بیشتری باشیم.

وی با بیان اینکه برخی مربیان طرح شجره طیبه صالحین آمادگی لازم در حوزه ماموریت خود را ندارند اظهار داشت: نیازمند این هستیم قبل از هر حرکتی مربیان در حوزه های معرفتی، بصیرتی و معنوی توانمند شوند تا بتوانند با تولید محتوا بر روی جوان و نوجوان اثرگذار باشند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: برخی از مساجد استان امام جماعت ندارند و از این رو حلقه صالحین با مشکل مواجه شده است و نیاز است در این حوزه نیز همه دستگاه های متولی فرهنگ اقدام سازنده داشته باشند.

وی دیگر ضعف حلقه صالحین را عدم جدی گرفتن آن توسط برخی از پایگاه‌ها دانست و ابراز داشت: باید در طرح حلقه صالحین علاوه بر جوان و نوجوان، خانواده ها را نیز درگیر کرد تا شاهد افزایش اثربخشی باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده ایجاد رقابت و برگزاری مسابقات میان حلقات صالحین را گامی در جهت ایجاد شور و نشاط و افزایش راندمان طرح برشمرد و گفت: این مسابقات موجب می شود حلقات از تجربه یکدیگر استفاده و نقاط ضعف خود را شناسایی کنند و آنها را پوشش دهند.

وی در پایان گفت: مهم‌ترین مسئله عمق بخشی به فعالیت های حلقات صالحین است و در مرحله بعد این فعالیت‌ها از طریق صدا و سیما و مطبوعات و رسانه‌ها گزارش و تبلیغ شوند و ائمه جمعه و جماعات نیز در منبرهای خود این کار را برای خانواده‌ها تبیین کنند.

عباس قاسم پور
منبع: فارس
ارسال نظرات