۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۶۲۵۸۲۵
وجود ۴۷ موقوفه در استان کهگیلویه و بویراحمد؛

وقف محدود به یک قشر خاص نیست

وقف محدود به یک قشر خاص نیست
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود ۴۷ موقوفه در این استان گفت: وقف محدود به یک قشر خاص نیست و واقفان منطبق بر نیازهای جامعه وقف می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید نورالله جنتی‌پور پیش از ظهر امروز در همایش یاوران وقف اظهار داشت: وقف یک نهاد مردمی بوده که پایه‌گذار آن مردم هستند و یکی از بهترین راه‌ها برای ارائه خدمات ارزشمند به هم‌نوعان است.

وی با بیان اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد به تناسب بقیه زیرساخت‌ها به وقف توجه نشده و هر چه هست میراث گذشتگان بوده است، افزود: بیشتر موقوفات انتفاعی و بیشتر برای ساخت و ساز حسینیه، مسجد و امامزاده است اما جامعه به وقف منفعتی هم نیازمند است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود 47 موقوفه در استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: از این تعداد، 9 موقوفه در شهرستان بویراحمد، 26 موقوفه در شهرستان گچساران، دو موقوفه در شهرستان کهگیلویه، دو موقوفه در شهرستان باشت، دو موقوفه در شهرستان بهمئی و 6 موقوفه در شهرستان دنا قرار دارد.

حجت الاسلام جنتی‌پور ابراز کرد: عمده‌ترین وقف استان که بسیاری از مشکلات را حل می‌کند موقوفه 6 هکتاری مرحوم طاهری در میدان هفت تیر یاسوج است که برای نخستین بار از محل این موقوفه مستمندان و مردم در منطقه دورافتاده زیلایی و سایر مناطق بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ وقف، عنوان کرد: اصحاب رسانه قلمشان را در راه ترویج این فرهنگ دینی قرار داده‌اند و یار و یاور وقف بوده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: وقف محدود به یک قشر خاص نیست و واقفان منطبق بر نیازهای جامعه وقف می‌کنند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات