۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۶۲۶۰۰۴
مدودف:

تحریم‌ها به ابزاری برای وارد کردن فشار سیاسی تبدیل شده‌اند

تحریم‌ها به ابزاری برای وارد کردن فشار سیاسی تبدیل شده‌اند
نخست‌وزیر روسیه در اظهاراتی در نشست آ.سه.آن با انتقاد از سیاست‌های تحریمی غرب، تحریم‌ها را عاملی برای فشار سیاسی و رقابت ناعادلانه توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه، بر این باور است که تحریم‌ها به ابزاری برای اعمال فشار سیاسی تبدیل شده و عامل ایجاد جنگ تجاری بین کشورهاست.

او که برای شرکت در چهاردهمین گردهمایی کشور‌های منطقه‌ی شرق آسیا در تایلند به این کشور سفر کرده است روز دوشنبه گفت: «متاسفانه استفاده از تحریم رو به گسترش است؛ تحریم‌ها به ابزاری برای فشار سیاسی و رقابت ناعادلانه تبدیل شده‌اند.»

به گفته‌ نخست وزیر روسیه، حس طرفداری از تولیدات داخلی در برخی کشور‌ها قویتر و پررنگ‌تر می‌شود و موجی ایجاد می‌کند که به تصمیم‌گیری‌های سیاسی و حقوقی خاص ختم خواهد شد.

مدودف افزود: «در نتیجه‌ی دنبال کردن سیاست تحریم و پیرو آن، شدت گرفتن طرفداری از تولیدات داخلی، جنگ‌های تجاری گسترده‌ای اتفاق خواهند افتاد.»

او اضافه کرد: «وضع جاری در روابط بین کشور‌های منطقه و عزم و اراده کشور‌های آسیایی برای ایجاد بازاری باز و فضایی که در آن تبعیض وجود نداشته باشد، مؤید این مدعاست.»

نخست وزیر روسیه  در بخشی دیگر از اظهاراتش گفت مسکو انتظار دارد کشور‌های بیشتری به «بانک اطلاعاتی ضدتروریسم بین‌المللی» که روسیه ایجاد کرده است، ملحق شوند.

او اعلام کرد: «ما امیدواریم ابتکاراتی که روسیه طی چند سال گذشته پیشنهاد کرده و در نشست آسه‎آن مورد تصویب قرار گرفته، به تلاش‌های مشترک برای مبارزه با چالش‌ها و تهدیدات جدید کمک کند. از این حیث، من مایلم به تعداد روزافزون کشور‌هایی اشاره کنم که به بانک اطلاعاتی ضدتروریسم بین‌المللی ملحق می‌شوند. ۴۷ سرویس اطلاعاتی از ۳۶ کشور تاکنون به این بانک اطلاعاتی پیوسته اند.»

نخست وزیر روسیه در ادامه تأکید کرد این سرویس‌های اطلاعاتی با سازمان‌های بین المللی در مبارزه با تروریسم همکاری کرده‌اند.

ارسال نظرات