۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۶۲۶۰۹۱
28 آذرماه؛

نشست مسلمانان افغانستان، حج و حرمین شریفین برگزار می‌شود

نشست مسلمانان افغانستان، حج و حرمین شریفین برگزار می‌شود
نشست مسلمانان افغانستان، حج و حرمین شریفین به منظور استفاده کامل از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مسلمانان کشورهای همسایه شرقی کشور در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، برنامه‌ریزی همایش مسلمانان افغانستان با حضور آقایان دکتر علی اکبر ضیایی رئیس پژوهشکده حج و زیارت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ترکاشوند مدیر گروه کلام و معارف پژوهشکده حج و حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمری مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در خراسان رضوی و جمعی از نویسندگان، اساتید و طلاب افغانستان در محل بعثه خراسان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام احمری ضمن خوش‌آمد گویی و تشکر از میهمانان، آمادگی کامل بعثه خراسان را برای برگزاری نشست مسلمانان افغانستان، حج و حرمین شریفین در مشهد اعلام کرد.

در ادامه جلسه رئیس پژوهشکده حج و زیارت هدف از برگزاری نشست یادشده را استفاده از ظرفیت افغانستان در حوزه‌های مرتبط با حج‌گزاری اعلام و دستیابی به این هدف را نیازمند انجام فعالیت‌های فرهنگی و پژوهشی قوی توصیف کرد و افزود: هدف از برگزاری این نشست ها، آشنایی با ظرفیت کشورهای همسایه و استفاده از تجارب دیگر کشورها، دسترسی به تولیدات و محتوای ارائه‌شده در ارتباط با حج در دیگر کشورها، احیای سفرنامه‌ها و سایر موارد است.

در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین ترکاشوند به محورهای نشست اشاره کرد و تعاملات مسلمانان افغانستان در ادوار تاریخ، فرهنگ، آداب‌ورسوم حج‌گزاری مسلمانان افغانستان، حج و حرمین شریفین درآثارعلمی و هنری مسلمانان افغانستان و اقدامات رفاهی و عمرانی این عزیزان درحرمین شریفین را از اهداف نشست آینده ذکر کرد./1330/ج

ارسال نظرات