۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۶۲۶۷۳۳
رئیس حوزه هنری خوزستان مطرح کرد؛

ضرورت ترویج آموزه‌های دینی در قالب زبان شعر و داستان

ضرورت ترویج آموزه‌های دینی در قالب زبان شعر و داستان
حجت الاسلام طباطبایی با اشاره به انس ایرانی‌ها با شعر و داستان، گفت: اگر مفاهیم معرفتی و معنوی در قالب شعر عرضه شود شاهد تأثیرگذاری بیشتر خواهیم بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید شهاب‌الدین طباطبایی، رئیس حوزه هنری خوزستان، پیش از ظهر امروز، در افتتاحیه نمایشگاه کتاب حال خوش خواندن، با اشاره به اینکه کتاب‌های موجود در نمایشگاه پاسخگوی سلیقه‌های مختلف کتابخوانان است، اظهار داشت: در این نمایشگاه برای همه گروه‌های سنی و مخاطبان خوراک فرهنگی تهیه شده است، در حوزه‌های ادبیات، تاریخ، جغرافیا، دین، رمان، داستان شاهد آثاری از نویسندگان بزرگ هستیم که پیش از آن به ندرت پیدا می‌شد.

رئیس حوزه هنری خوزستان با بیان اینکه نمایشگاه کتاب بهترین فرصت برای علاقه‌مندان به کتاب جهت تهیه کتب مورد علاقه است، خاطرنشان کرد: کتاب با توجه به اینکه همیشه در دسترس وجود دارد بیشترین اثر تربیتی را بر جوامع دارد و با فضای مجازی و اثرگذاری آن بسیار متفاوت است.

این مقام مسؤول پیرامون فعالیت حوزه هنری در باب کتاب و کتابخوانی افزود: به طور معمول هر دو هفته، از یک کتاب در حوزه‌های ادبیات داستانی، شعر، سبک زندگی اسلامی ایرانی رونمایی می‌شود و نیاز‌های مخاطبان اصلی خود را در حوزه فرهنگی و اجتماعی و اعتقادی با چاپ و عرضه کتاب تأمین می‌کنیم.

حجت الاسلام طباطبایی در رابطه با جدیدترین کتاب منتشر شده از حوزه هنری استان ادامه داد: کتاب نسیم دعا در سه جلد از سوی آقای محقق تالیف شده که جلد نخست شرح دعای ابوحمزه ثمالی به نظم و نثر است، ضمن اینکه جلد دوم با محوریت دعای ندبه به نظم و نثر درآمده است.

وی با بیان اینکه جلد سوم با محوریت دعای کمیل است، بیان داشت: با توجه به انس ایرانی‌ها با شعر و داستان، اگر مفاهیم معرفتی و معنوی در قالب شعر عرضه شود شاهد تأثیرگذاری بیشتر خواهیم بود./۹۴۵۶/پ203/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات