۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۶۲۶۷۴۳
کیانی مطرح کرد؛

شهرداری ها و ضرورت راه اندازی کافه کتاب‌ها

شهرداری ها و ضرورت راه اندازی کافه کتاب‌ها
کیانی با اشاره بر ضرورت توجه به کتاب و کتابخوانی، گفت: شهرداری برای ترویج فرهنگ کتابخوانی پا به میدان بگذارد و کافه کتاب‌هایی راه اندازی کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، وحید کیانی، مدیرکل کانون پرورش فکری خوزستان، پیش از ظهر امروز، در مراسم افتتاح نمایشگاه کتاب حال خوش خواندن با بیان اینکه تربیت کودک و نوجوان کتابخوان و ارزش آفرین با مهارت مثبت برای نهاد‌های فرهنگی بسیار مهم است، عنوان داشت: ایجاد فرصت برای اینکه کتاب در خانواده‌ها راه یابد و تأثیر بگذارد، گامی بسیار مهم و در خور توجه است، در این میان توجه به زیرساخت‌های فرهنگی و عمق بخشی و پوشش افراد بسیار، برای فرهنگ در جامعه محسوب می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری خوزستان بیان داشت: توجه به زیرساخت‌های فرهنگی از بزهکاری‌های اجتماعی در میان کودکان، نوجوانان و جوانان کاسته و جامعه را به جامعه‌ای سالم تبدیل می‌کند؛ در این باره امیدواریم شهرداری برای ترویج فرهنگ کتابخوانی پا به میدان بگذارد و کافه کتاب‌هایی راه اندازی کند.

این مقام مسؤول گفت: راه اندازی کافه کتاب ها، نزدیکی و ارتباط بیشتر با اهالی علم و معرفت را در پی خواهد داشت و در عین حال سعادت و آینده جامعه در گرو توجهات به مقوله‌های فرهنگی است.

کیانی با اشاره به اینکه الگو‌های مطرح شده در کانون فرهنگی براساس بیانیه گام دوم است، تصریح کرد: هر اقدام و رویکرد کانون براساس بیانیه گام دوم است و امیدواریم با هم افزایی سایر دستگاه‌های فرهنگی به شکل عینی اهداف بلند و متعالی مطرح شده در بیانیه را تحقق بخشیم.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با شبکه جهانی الاهواز گفت: چنین تفاهم نامه‌ای در راستای تقویت و توسعه فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و اجتماعی کانون پرورش فکری برای مناطق کم برخوردار است و بنا داریم با استفاده از ظرفیت‌های بومی، فرصت فرهنگی ایجاد شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری خوزستان بیان داشت: بسیار امیدوار هستیم تا بازی‌های بومی، شعرخوانی، قصه گویی و کتابخوانی را در قالب تفاهم نامه منعقد شده گسترش بدهیم. /۹۴۵۶/پ203/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات