۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۶۲۶۸۲۸
سرپرست حوزه علمیه لرستان:

حوزه انقلابی نسبت به اصول انقلاب و مسائل جامعه دغدغه مند است

حوزه انقلابی نسبت به اصول انقلاب و مسائل جامعه دغدغه مند است
حجت الاسلام موسوی حوزه را مادر انقلاب خواند و گفت: حوزه و طلبه انقلابی نباید نسبت به اصول انقلاب همچون استکبارستیزی، هدایت سیاسی مردم و مردم سالاری دینی بی تفاوت باشد.

حجت الاسلام سید محمدباقر موسوی، سرپرست حوزه علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به مطرح شدن بحث حوزه انقلابی و انقلابی ماندن حوزه از سوی رهبر معظم انقلاب بیان داشت: انقلابی بودن حوزه به معنای باسواد بودن، دارای انضباط، متدین بودن، دارای حرکت، عقل و خردمند بودن است و کسی که غیر از این صفات را برای حوزه انقلابی تعریف کند اشتباه است.

وی افزود: طلبه انقلابی باید با سواد باشد، خوب درس بخواند و خوب بفهمد، به بحث تهذیب بیش از حد اهمیت بدهد و دارای تدینی بیش از سطح عمومی مردم باشد.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: طلبه انقلابی باید به مسائل روز دنیا و نسبت به مسائل مهم کشورهای اسلامی حساسیت داشته باشد و جریان های منطقه را تحلیل کند و برخورد عاقلانه و حکیمانه داشته باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: حوزه علمیه ای که بتواند طلابی با صفات فوق را تربیت کند و تحویل جامعه دهد، حوزه انقلابی است.

سرپرست حوزه علمیه لرستان تبیین اندیشه های ناب اسلامی و جداسازی اسلام های التقاطی از اسلام ناب محمدی را از وظایف مهم طلاب انقلابی خواند و افزود: مهم ترین وظیفه طلبه در عرصه دینی و سیاسی تبیین اسلام ناب محمدی است.

وی ادامه داد: دیگر وظیفه حوزه و طلبه انقلابی هدایت دینی مردم است، طلبه و حوزه اگر می خواهد انقلابی باشد که هست، باید دین را آنطور که مورد رضای خدا است برای مردم تبیین و شبهات ذهنی جوانان را حل کند.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه هدایت سیاسی جامعه وظیفه دیگر طلاب انقلابی است، خاطرنشان کرد: حوزه علمیه مادر انقلاب است و حوزه انقلابی نمی تواند نسبت به مسائل مختلف جامعه بی تفاوت باشد.

وی اذعان داشت: حوزه انقلابی و طلبه انقلابی نباید به اصول انقلاب همچون استکبارستیزی دینی، مردم سالاری و هدایت سیاسی مردم در راستای انقلابی که در سال 57 اتفاق افتاد بی تفاوت باشد./9451/ت310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
ابراهیم بهروج
ارسال نظرات