۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۶۲۶۹۶۷
هم‌زمان با هفته وحدت؛

طلاب و روحانیان جهادی خراسان شمالی به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند

طلاب و روحانیان جهادی خراسان شمالی به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند
مسؤول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: هم‌زمان با هفته وحدت جمعی از طلاب و حوزویان استان به اردوی جهادی مناطق محروم و زلزله‌زده مانه و سملقان اعزام شدند.

حجت‌الاسلام مهدی مهرپویان، مسؤول قرارگاه جهادی کریم اهل‌بیت (ع) حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، اظهار کرد: هم‌زمان با هفته وحدت و ایام میلاد نبی مکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) اردوی جهادی طلاب و روحانیان استان در مناطق محروم و زلزله‌زده شهرستان مانه و سملقان به‌منظور ترویج فرهنگ محرومیت‌زدایی در حال برگزاری است.

وی افزود: در این راستا به مناسبت ایام ولادت نبی اکرم حضرت محمد مصطفی (ص) و الگوی محرومیت‌زدایی آن حضرت، طلاب و روحانیان جهادی حوزه علمیه خراسان شمالی به روستای باران آباد دهستان شیرین سو از مناطق زلزله‌زده مانه و سملقان اعزام شدند.

حجت‌الاسلام مهرپویان خاطرنشان کرد: افزون بر انجام فعالیت‌های عمرانی و خدماتی، اجرای برنامه‌های فرهنگی به مناسبت ایام هفته وحدت در روستاهای محروم منطقه جهت آشنا شدن کودکان و دانش آموزان با معارف دینی برگزار از دیگر برنامه‌های این گروه جهادی است.

 وی افزود: اجرای برنامه‌های شاد و مفرح ویژه کودکان و دانش آموزان، اقامه نماز جماعت، برپایی جلسات معارف، دیدار با خانواده شهدا و کمک در احداث بنای مسجد در مناطق محروم و زلزله‌زده مانه و سملقان از دیگر برنامه‌های این طلاب و روحانیان جهادی در مناطق محروم و زلزله‌زده است که هم‌زمان با هفته وحدت برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مهرپویان که مسؤول نمایندگی معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم در خراسان شمالی هم هست، افزود: حضور طلاب در اردوهای جهادی علاوه بر دلگرمی روستاییان و بازسازی مناطق زلزله‌زده، موجب تقویت روحیه طلبگی و افزایش معنویت در وجود طلاب نیز می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اردوهای جهادی طلاب و روحانیان استان در طول سال و به مناسبت‌های مختلف در مناطق مختلف خراسان شمالی ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: هم‌اکنون 18 گروه جهادی طلاب و روحانیان در سطح استان فعال هستند.

مسؤول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: هرکدام از این گروه‌های جهادی طلاب و روحانیان که در عرصه‌های مختلف در اردوهای جهادی شرکت می‌کنند، متعلق به یکی مدارس علمیه خواهر و برادر استان هستند.

 حجت‌الاسلام مهرپویان ادامه داد: طلاب و اساتید مدارس علمیه خراسان شمالی در قالب اردوی جهادی با حضور در روستاها و مناطق محروم استان اقدام به اجرای فعالیت‌های مختلف عمرانی، خدمات اجتماعی، فرهنگی و تبلیغی می‌کنند؛ به‌گونه‌ای که سال گذشته درمجموع 400 روحانی و طلبه حوزه علمیه خراسان شمالی به اردوهای جهادی مناطق محروم استان اعزام شدند./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات