۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۶۲۵۶۸۶
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی مطرح کرد؛

فعالیت‌های پژوهشی طلاب خراسان شمالی در زمینه محورهای بیانیه گام دوم انقلاب

فعالیت‌های پژوهشی طلاب خراسان شمالی در زمینه محورهای بیانیه گام دوم انقلاب
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: کار پژوهشی در مورد هر کدام از موضوعات مطرح شده در بیانیه گام دوم انقلاب، بر عهده طلاب یکی از مدارس علمیه استان نهاده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش استان، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین فرمایشات رهبری در این بیانیه این است که می‌فرمایند: «مهم‌ترین ظرفیت امیدبخش کشور، نیروی انسانی مستعد و کارآمد با زیربنای عمیق و اصیل ایمانی و دینی است.»

وی با اشاره به رسالت حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش برای تربیت نیروی انسانی کارآمد، افزود: در این راستا و پیرو سفر حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بودجه‌ای برای برگزاری دوره‌های تربیت مربی کودک و نوجوان در استان اختصاص یافت و این دوره از سوی حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار شد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: این دوره تابستان امسال هر پنج‌شنبه ویژه طلاب برگزار می‌شد و در حالی که در ابتدا 130 نفر از طلاب و روحانیان برای شرکت در این دوره نام‌نویسی کردند؛ اما بعد از مصاحبه با این داوطلبان، 40 نفر دارای شرایط در این دوره شرکت کرده و به مدت 11 هفته آموزش‌های مرتبط با این بخش را زیر نظر اساتید از قم دریافت کردند.

وی اضافه کرد: شرکت‌کنندگان در این طرح گواهینامه پایان دوره تربیت مربی کودک و نوجوان را از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم دریافت کرده و سپس فعالیت‌های تخصصی خود را در این زمینه شروع می‌کنند.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: با توجه به برگزاری این دوره و تربیت مربیان متخصص در حوزه کودک و نوجوان، حوزه علمیه استان اعلام آمادگی می‌کند تا برای برگزاری جشن‌های تکلیف و ... برای کودک و نوجوان در آموزش‌وپرورش کمک‌کار باشد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: همچنین با توجه به برگزاری دوره تربیت مربی عفاف و حجاب در حوزه علمیه استان که در طول سال گذشته با استفاده از اساتید اعزامی از مشهد و قم برگزار شد، حوزه علمیه در این زمینه هم آماده است تا با توجه به وضعیت عفاف و حجاب در کشور ازجمله در مدارس، این اساتید و مربیان ویژه را به برنامه‌های مرتبط در مجموعه آموزش‌وپرورش اعزام کند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود بر پیگیری مطالبات مطروحه رهبری در بیانیه گام دوم تأکید کرد و گفت: در این راستا از ابتدای تابستان کار پژوهشی ناظر به فرمایش رهبری در بیانیه و ظرفیت‌های کشور در بین مدارس علمیه استان مطرح شده است.

وی با بیان اینکه کار پژوهشی در مورد هر کدام از موضوعات مطرح شده در بیانیه بر عهده طلاب یکی از مدارس علمیه استان نهاده شده است، خاطرنشان کرد: به‌عنوان‌مثال کار پژوهشی در موضوع تأثیر ادب در گفتار و تقوای در کلام در تحقق سبک زندگی اسلامی بر عهده طلاب مدرسه علمیه راز و راهکارهای تقویت سنگر معنویت بر عهده مدرسه علمیه اسفراین گذاشته شده و سایر مدارس علمیه هم به فراخور نیازها و شرایط، متکفل کار پژوهشی در مورد یک محور از محورهای فرمایشات رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب شده‌اند./9314/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
هادی رحیمی
ارسال نظرات