۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۶۲۵۶۸۱
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

ارتقای علم و پژوهش و معنویت و اخلاق اولویت آموزش‌وپرورش باشد

ارتقای علم و پژوهش و معنویت و اخلاق اولویت آموزش‌وپرورش باشد
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: بر اساس فرموده رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب باید ارتقای علم و پژوهش و معنویت و اخلاق دو اولویت آموزش‌وپرورش باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نخستین نشست کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش استان در سال تحصیلی جدید، بر اهتمام ویژه به بیانیه گام دوم انقلاب در آموزش‌وپرورش تأکید کرد.

وی با اشاره به کلیدواژه‌های بیانیه گام دوم در رابطه به رسالت آموزش‌وپرورش، افزود: علم و پژوهش و معنویت و اخلاق دو موضوعی است که از سوی رهبری در این بیانیه مورد تأکید قرار گرفته و باید به‌صورت ویژه از سوی آموزش‌وپرورش پیگیری شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه راه‌های برجستگی اخلاق و معنویت در جامعه در بیانیه گام دوم انقلاب مطرح‌شده و باید در جامعه پیگیری شود، خاطرنشان کرد: این بیانیه متن متقن و محکمی است که بر اساس این متن می‌توانیم همه کارهای آموزشی، پرورشی، سیاسی، اجتماعی و ... خود را اجرایی و پیگیری کنیم.

رییس کمیته همکاری‌های حوزه و آموزش‌وپرورش خراسان شمالی اظهار کرد: شایسته است یکی از اولویت‌های هر جلسه کمیته همکاری حوزه و آموزش‌وپرورش، پیگیری یک محور از محورهای بیانیه باشد که مرتبط با این دو نهاد است.

وی خاطرنشان کرد: باید محورهای این بیانیه در نشست‌های کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش بحث و حلاجی‌شده و کاربردی شوند تا زمینه‌های اجرای این محورها در آموزش‌وپرورش و حوزه علمیه مهیا شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه دامنه مباحث در بیانیه گسترده و فشرده است که باید بحث و بررسی شود، افزود: باید مباحث اعتقادی و اخلاقی را به‌خوبی برای دانش‌آموزان بحث و تبیین کنیم که در این راستا کمیته همکاری حوزه و آموزش‌وپرورش می‌تواند نقش مناسبی داشته باشد.

وی با تأکید بر اجتناب از پراکندگی در جلسات کمیته حوزه و آموزش‌وپرورش، اضافه کرد: افزون بر این انتظار می‌رود شورای عالی آموزش‌وپرورش استان نیازهای فرهنگی دانش‌آموزان را بیشتر شناخته و کاری کند برجستگی‌های اخلاقی در بین دانش‌آموزان افزایش یابد./9314/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
هادی رحیمی
ارسال نظرات