۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۶۲۶۹۷۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

نماز جمعه نماد اسلام ناب و دربرگیرنده دیانت و سیاست است

نماز جمعه نماد اسلام ناب و دربرگیرنده دیانت و سیاست است
امام جمعه بجنورد با بیان اینکه نماز جمعه نماد اسلام ناب و دربرگیرنده دیانت و سیاست است، گفت: نماز جمعه نهر روانی است که جان و روح آدمی را طهارت و طراوت می‌بخشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیداری شماری از فعالان نماز جمعه، با اشاره به جایگاه و اهمیت این آیین عبادی سیاسی، اظهار کرد: باید از تمام ابزارها و امکانات برای تقویت این جایگاه و گسترش گستره اثرگذاری آن استفاده کرد.

وی با یادآوری اثر سازندگی و معنوی اقامه نماز جمعه و حضور در آن؛ اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: نماز جمعه دریچه‌ای گشاده به‌سوی معنویت است؛ ازاین‌رو هر چه در توان داریم باید برای اعتلای این جایگاه تلاش کنیم.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: نماز جمعه نهر روانی است که جان و روح آدمی را طهارت و طراوت بخشیده و هر هفته طراوت و روشنی جدیدی به انسان می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه نماز جمعه نماد اسلام ناب و دربرگیرنده دیانت و سیاست است، ادامه داد: خطبه‌های عبادی و سیاسی این آیین الهی هر هفته معارف ناب الهی و مسائل سیاسی و اجتماعی را با مردم و مخاطبان در میان گذاشته و از این طریق بر نفوس اثرگذاری می‌کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در نماز جمعه دل‌ها به هم نزدیک و تن‌ها در یک صف قرار می‌گیرد تا تمرینی برای وحدت و همدلی و همکاری و همیاری باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه در نماز جمعه «تعاون بر نیکی» ظهور و نمود پیدا می‌کند، افزود: خدمت به نماز جمعه خدمت به دین و باورهای دینی است.

وی با اشاره به اینکه خادم نماز جمعه همواره خود را در محضر دین و اولیای دین می‌بینید، اضافه کرد: رسول خدا (ص) فرمودند: سرور هر جمعیتی خدمتگزاران آن جمعیت هستند و این سخن خود گویای اهمیت و ارزش خدمتگزاران هر جامعه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با گرامیداشت هفته وحدت و ایام ولادت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) و ولادت امام به‌حق ناطق امام صادق (ع)، اظهار کرد: کسانی که هرکدام به‌گونه‌ای امور نماز جمعه به‌ویژه مراسم ماه رمضان، شب‌های قدر، عرفه و... را پوشش می‌دهند در نزد باری‌تعالی دارای اجر و قرب ویژه‌ای بوده و این زحمات برای آن‌ها ذخیره آخرت و باقیات صالحات می‌شود./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات