۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۶۲۷۰۴۴

پیشنهاد اغواکننده 100 میلیارد دلاری ترامپ به اردوغان

پیشنهاد اغواکننده 100 میلیارد دلاری ترامپ به اردوغان
ترامپ برای بهبود روابط با ترکیه و تلاش برای ممانعت آنکارا از خرید سامانه اس 400 روسی، پیشنهاد معامله تجاری اغوا کننده 100 میلیارد دلاری را به اردوغان داده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، واشنگتن پست با استناد به منابع خود اعلام كرده، دونالد ترامپ رییس جمهور آمریكا به رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای خود، معامله تجاری 100 میلیارد دلاری را پیشنهاد داده است، این مبلغ در برابر تحریم هایی است كه واشنگتن علیه آنكارا برای خرید سیستم دفاع هوایی S-400 روسیه درنظر گرفته است.

منابع این نشریه می گویند پیشنهاد ترامپ برای بهبود روابط بین ایالات متحده و ترکیه در نامه ای که هفته گذشته از سوی وی به رئیس جمهور ترکیه ارسال شده، درج شده است.

براساس اطلاعات این روزنامه، پیشنهادات ترامپ احتمالاً برخی نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا را "خشمگین" خواهد کرد که ماه گذشته از اعمال تحریم ها علیه ترکیه برای عملیات نظامی این کشور در سوریه حمایت کردند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه که به دعوت همتای آمریکایی خود دونالد ترامپ وارد واشنگتن شده٬ بامداد امروز در هتل محل اقامت خود در یک میزگرد اقتصادی شرکت و با جمعی از بازرگانان و اعضای اتاق بازرگانی آمریکا دیدار کرد.

اردوغان در این سفر قرار است با همتای آمریکایی خود دونالد ترامپ در خصوص خرید جدیدترین هواپیماهای جنگنده، سامانه های دفاع هوایی S-400 روسیه و پاتریوت آمریکا و همچنین اوضاع سوریه گفتگو کند./983/ب

منبع: العالم

ارسال نظرات