۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۶۲۷۱۳۶
نجفی قدسی:

علامه طباطبایی الگویی تمام عیار برای سالکان و رهپویان طریق معرفت است

علامه طباطبایی الگویی تمام عیار برای سالکان و رهپویان طریق معرفت است
نجفی قدسی با بیان این که علامه طباطبایی الگوی علمی و عملی تمام عیار برای سالکان و رهپویان طریق معرفت است، گفت: نباید یاد و خاطره بزرگانی مانند علامه طباطبایی کمرنگ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مرتضی نجفی قدسی مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی در مراسم سی و هشتمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی و دهمین گردهمایی اساتید علوم عقلی که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم علامه گفت: همواره باید علمای بزرگی مانند علامه طباطبایی را تجلیل کنیم.

وی افزود: قرآن می فرماید در وجود مبارک پیامبر(ص) اسوه حسنه ای وجود دارد، به همین نسبت بزرگانی مانند علامه طباطبایی که از هیچ خدمتی به دین فروگذار نکردند اسوه حسنه هستند.

نجفی قدسی با بیان این که علامه طباطبایی الگوی علمی و عملی تمام عیار برای همه سالکان و رهپویان طریق معرفت است، اظهار داشت: از این بابت هیچگاه نباید یاد و خاطره بزرگانی مانند علامه طباطبایی کمرنگ شود.

وی ادامه داد: همیشه باید یاد مردان الهی همچون علامه طباطبایی را گرامی بداریم، حضرت آیت الله جوادی آملی فرمودند هرچقدر از علامه یاد شود انگار که از قرآن و معارف اسلامی گفته می شود.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی ابراز داشت: علامه طباطبایی موفقیت خود را مرهون عمل به حدیث اجرای اربعین دوری از گناه و اخلاص برای خدا می داند، هرکس می خواهد به علامه طباطبایی برسد راه باز است.

وی عنوان کرد: اگر کسی 40 روز تهذیب نفس داشته باشد پرده ها کنار رفته و راه برای او باز می شود، علامه اخلاص را در وجود خود نهادینه کرده بود و به همین دلیل می بینیم که بعد از گذشت سال ها راه ایشان روز به روز گسترده تر می شود و امیدواریم جامعه از معارف و آثار ایشان بهره مند شود.

نجفی قدسی همچنین با اشاره به اهمیت علوم عقلی خاطرنشان کرد: علوم عقلی جدای از علوم شرعی و در مقابل یکدیگر نیستند بلکه عقل و شرع با هم منطبق هستند.

محمد قمین
ارسال نظرات