۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۶۲۷۲۲۸

ابراز گلایه رهبر شیعیان بحرین از بی توجهی امت اسلامی به فلسطین

ابراز گلایه رهبر شیعیان بحرین از بی توجهی امت اسلامی به فلسطین
رهبر شیعیان بحرین بیان کرد که موضع امت اسلامی در برابر فلسطین به منزله یک امتحان بزرگ برای آنان محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین در مراسم افتتاحیه سی و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که امروز در سالن اجلاس سران اسلامی برگزار شد، با اشاره به آیه 103 سوره آل عمران «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا»[1]،  گفت: اجلاس کنونی نمونه ای کوچک از وحدت امت اسلامی است.  امت اسلامی، نمونه ای برای امت واحده است که با توجه به خداوند متعال می توان در جهان و آخرت به سعادت دست یافت.

وی ضمن تاکید بر حفظ و بازگشت به وحدت اسلامی تاکید کرد که در صورت عدم توجه به این مساله، زمین به کویری شبیه خواهد بود و انسانیت، انسان ها از بین می رود.

رهبر شیعیان بحرین با بیان اینکه امت اسلامی در مقابل یک امتحان بزرگ قرار دارند، افزود: موضع امت اسلامی در برابر مسائل مهمی نظیر آزادی، وحدت و ایستادن در کنار فلسطین و مسجد الاقصی در واقع آزمونی برای آنان محسوب می شود.

وی ادامه داد: دشمنان به خوبی می دانند که قدرت شما –امت اسلامی- در وحدت، مقاومت و تمسک به ریسمان الهی است، امت در کمال تعجب امت اسلامی به این نکته توجه خاصی ندارند و قدرت خود را نمی شناسند.

آیت الله شیخ عیسی قاسم خواستار بازگشت امت اسلامی به قدرت خود یعنی وحدت شد و اظهار داشت: روزی که امت اسلامی در برابر مساله فلسطین سکوت کند و رژیم اشغالگر صهیونیستی بر این کشور تسلط پیدا کند، عزت اسلامی هم خدشه دار خواهد شد.

سی و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی صبح امروز پنحشنبه ۲۳ آبان‌ماه با حضور دکتر حسن روحانی رییس جمهور ایران، آیت‌الله اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی و بیش از ۳۵۰ تن از اندیشمندان و نخبگان بیش از ۹۰ کشور جهان در سالن اجلاس سران اسلامی برگزار شد.

 

 

[1] (همگی به ریسمان خدا [= قرآن و اسلام، و هرگونه وسیله وحدت‌]، چنگ زنید، و پراکنده نشوید!)

ارسال نظرات