۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۶۲۷۳۱۶
رهبر حزب متحد اسلامی افغانستان در گفت وگو با رسا؛

عربستان باید دست از اقدامات خصمانه خود بردارد

عربستان باید دست از اقدامات خصمانه خود بردارد
رهبر حزب متحد اسلامی افغانستان در گفت‌وگویی ضمن قدردانی از برگزار کنندگان کنفرانس وحدت اسلامی، هدف مشترک جهان اسلام را آزادی قدس شریف دانست.

مهندس وحیدالله سباوون رییس حزب متحد اسلامی افغانستان، در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، ضمن قدردانی از رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای و هیأت برگزار کننده کنفرانس وحدت اسلامی در تهران، این کنفرانس را که برای سی و سومین سال برگزار می شود، اقدامی ارزنده و مهم برای وحدت مسلمانان ارزیابی کرد.

وی با تاکید بر اهمیت وحدت امت اسلامی گفت: جهان اسلام باید یک هدف مشترک داشته باشد و آن چیزی نیست جز آزادی مسجد الاقصی و ارض مقدس فلسطین از اشغال رژیم صهیونیستی.

سباوون گفت که از زمان حضرت امام خمینی رحمت الله علیه، تا کنون، تلاش های زیادی برای وحدت و نیز آزادی فلسطین انجام شده و جوانان زیادی نیز در این مکتب تربیت شده اند. ضمن این که به کشورهای اسلامی برای وحدت، کمک های زیادی شده است.

این مسؤول افغانستانی افزود: جمهوری اسلامی افغانستان نیز همانند کشور دوست و همسایه، جمهوری اسلامی ایران، خواستار وحدت اسلامی است. در افغانستان مسلمانان از مذاهب مختلف دارای یک فرمان و یک حکومت مشترک هستند. اما در مناطقی که شیعیان زندگی می کنند، این اختیار را دارند که ساختار و نظام اداره امور بر پایه تشیع باشد که همینگونه نیز هست.

عربستان باید دست از اقدامات خصمانه خود بردارد

وحیدالله سباوون در ادامه با تاکید بر وحدت و اخوت کشور افغانستان با سایر کشورهای اسلامی، گفت: بین افغانستان و سایر کشورهای اسلامی هیچ مشکلی وجود نداشته بلکه برادری، دوستی و همکاری وجود دارد.

رهبر حزب متحد اسلامی، در مورد نقش کشورهای خارجی به ویژه آمریکا در افغانستان گفت: گروه های مختلف افغانستانی و کشورهای خارجی با طالبان درگیر هستند. در این برهه زمانی نیاز است که احزاب و طرف های افغانستانی با طالبان صلح کرده و کشورهای خارجی را از افغانستان بیرون کنند. چرا که نیاز به حضور خارجی ها در کشورهای افغانستان نیست. ما خواستار پایان جنگ در افغانستان هستیم.

سباوون در مورد جنگ افروزی عربستان گفت: توصیه ما به افغانستان این است که از اقدامات خود دست بردارد. چرا که اختلاف در کشورهای اسلامی از یمن گرفته تا عراق و سوریه به اسلام و کشورهای اسلامی نیست. ما به عربستان توصیه می کنیم که با ایران دوستی و مودت داشته باشد و از اقدامات خود دست بردارد.

سی و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی از پنحشنبه ۲۳ آبان‌ماه به مدت سه روز، با حضور حجت الاسلام روحانی رییس جمهور، آیت‌الله اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی و بیش از ۳۵۰ تن از اندیشمندان و نخبگان بیش از ۹۰ کشور جهان در سالن اجلاس سران اسلامی برگزار شد./847/ب

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲
همیشه آزادگی مورد تحسین است
0
0