۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۶۲۷۶۷۹

نمایش قدرت انصارالله این بار در دریای سرخ

نمایش قدرت انصارالله این بار در دریای سرخ
نیروهای یمنی دو کشتی جنگی وابسته به ائتلاف سعودی-اماراتی را در آب‌های منطقه‌ای الحدیده در دریای سرخ توقیف کرده اند.

به گزارش خبرگزاری رسا، منابع خبری گزارش دادند که نیروهای یمنی دو کشتی جنگی وابسته به ائتلاف سعودی-اماراتی را در آب‌های منطقه‌ای الحدیده در دریای سرخ توقیف کرده اند، ساعاتی از انتشار این خبر نگذشته بود که شمار کشتی های توقیفی به سه فروند رسید.

ابتدا این خبر توسط المسیره یمن منتشر شد و سپس شبکه خبری الجزیره نیز به نقل از منابع انصارالله آن را تایید کرد؛ خبری که نمایش قدرت نیروهای یمنی ها تلقی می شود و نشان از افزایش توان دفاعی این نیروهادر دریای سرخ و تغییر معادلات جنگ یمن در دریا دارد.

گارد ساحلی یمن شب گذشته در بیانیه‌ای از توقیف سه کشتی از جمله یک فروند کشتی سعودی پس از ورود به آب‌های سرزمینی یمن خبر داد.

گارد ساحلی یمن اعلام کرد که سه فروند کشتی از جمله یک کشتی سعودی با عنوان "رابغ۳" در سه مایلی جزیره عقبان یمن توقیف شده است.

به این سه کشتی پس از ورود به آب‌های سرزمینی یمن هشدار داده شد که با بی‌توجهی به این هشدارها توقیف شدند. گارد ساحلی یمن هم اعلام کرد که کشتی‌های توقیف شده به بندر الصلیف هدایت شدند تا تدابیر قانونی در این خصوص اتخاذ شود.

در این بیانیه همچنین آمده است که خدمه‌های این کشتی‌های به هشدارهای گشتی‌های گارد ساحلی پاسخی ندادند که این خود نقض صریح قوانین دریایی بین‌المللی و نقض حاکمیت یمن محسوب می‌شود.

ائتلاف متجاوز سعودی نیز با تایید خبر توقیف یک کشتی متعلق به این ائتلاف اعلام کرد که یک یدک کش در جنوب دریای سرخ توسط حوثی‌ها (انصارالله) توقیف شده است./983/ب

منبع: ایرنا

ارسال نظرات