۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۶۲۷۷۱۶
نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی:

حساب مردم از آشوبگران و ناامن کنندگان فضای کشور جدا است

حساب مردم از آشوبگران و ناامن کنندگان فضای کشور جدا است
امام جمعه بجنورد با بیان اینکه بدخواهان به بهانه طرح سهمیه‌بندی بنزین، پروژه فشار بر نظام را کلید زدند، گفت: حساب مردم از آشوبگران و ناامن کنندگان فضای کشور جدا است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به اغتشاشات و حوادث روی‌داده در پی اجرای طرح افزایش قیمت بنزین در کشور، به دخالت بیگانگان و ضدانقلاب در اعتراضات اخیر پرداخت و اظهار کرد: نظام اسلامی ثمره مجاهدت امام راحل (ره) و شهدای عزیز و مردمی بوده که در کوران ناعدالتی‌ها و خباثت‌ها و جنایت‌ها علیه حکومت طاغوتی قیام کردند و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند.

وی افزود: این نظام در طول 40 سال گذشته نیز از سوی طواغیت منطقه و استکبار جهانی بارها گرفتاری‌هایی از جنس جنگ، تحریم، تهدید، قطعنامه و فتنه‌های مختلف را دیده؛ اما با استقامت در راه آرمان‌های انقلاب و اعتماد به وعده‌های الهی، امروز سربلند این میدان شده‌ایم و توانسته‌ایم در مقابل دشمنان نظام اسلامی ایستاده و خار چشم آنان باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: این استقامت، بصیرت، دشمن‌شناسی و اعتماد به وعده‌های الهی قطعاً در چله دوم انقلاب بیشتر مورد احتیاج است؛ چون حراست از یک دستاورد عظیم، مشکل‌تر از ایجاد آن است.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان نظام در طول چله گذشته از هر فرصتی برای صدمه زدن و ایجاد شکاف بین مردم و رهبری و مسؤولان نظام تمام استفاده را کرده و در قالب فتنه‌های 78 و 88 و دی‌ماه 96 و... بار دیگر شانس خود را آزمودند و مثل همیشه در مسیر رسیدن به اهداف شوم خود ناکام ماندند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به فتنه روزهای اخیر، اظهار کرد: این بار نیز دشمنان ملت و رهبری و اسلام عزیز، با سازمان‌دهی شبکه‌ای هدفمند و با پشتیبانی منسجم و هماهنگ و سریع آمریکا، اسراییل و عربستان و ارتجاع منطقه، سلطنت‌طلبان، منافقین و شبکه‌های بی‌بی‌سی و... با تمام توان دست به خرابکاری، غارت اموال، خشونت انسانی، کشته سازی و حمله به مراکز حساس زده‌اند.

وی ادامه داد: این گروه‌ها بدین‌وسیله خط تقابل با نظام اسلامی به‌عنوان تنها کشور امن منطقه و پرچم‌دار حمایت از مقاومت را برجسته کرده و با فشار و آشوب، کوتاه آمدن نظام اسلامی از آرمان‌های اصیل خود را در دستور کار قرار داده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: این‌ها به بهانه طرح سهمیه‌بندی بنزین و پروژه فشار بر نظام را کلید زدند تا با کشاندن مردم به اعتراضات خیابانی بتوانند به اهداف شوم خود برسند.

وی با اشاره به ضرورت تفکیک بین اعتراضات مردمی و آشوبگران، خاطرنشان کرد: البته اعتراضات مردم که با نجابت زیر فشار گرانی، نسبت به اثرات تورمی این طرح صورت گرفته، کاملاً به‌حق و طبیعی است و حق اعتراض برای آنان محفوظ است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر ضرورت مطالبه از مسؤولان برای کاهش آسیب‌های ناشی از اجرای طرح افزایش قیمت سوخت و بیان پیشنهادات در این زمینه، گفت: مردم باید از چگونگی هزینه صحیح منابع مالی حاصل از این صرفه‌جویی عظیم مطلع و تبعات مثبت را ببینند؛ زیرا حساب مردم از آشوب گران و معاندان و ناامن کنندگان فضای عمومی کشور جدا است./9314/ت210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات