۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۲
کد خبر: ۶۲۷۸۷۴

تشریح جزییات مذاکرات ایران و مسکو برای انجام پروژه‌های وزارت نیرو

تشریح جزییات مذاکرات ایران و مسکو برای انجام پروژه‌های وزارت نیرو
جزییات مذاکرات ایران و مسکو برای انجام پروژه‌های وزارت نیرو از سوی اردکانیان تشریح شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران  با اشاره به انجام مذاکرات و قرارداد راه آهن اینچه برون ـ گرمسار با اعتبار حدود یک میلیارد انجام گفت: برای باقیمانده آن تا 5 میلیارد در یک سال گذشته پیگیری های فراوانی انجام شد و خوشبختانه دو هفته قبل این پیگیری ها به نتیجه رسید و پروژه های پیشنهادی مورد تأیید قرار گرفت و هیئت دولت در جلسه قبل آن را تصویب کرد.

وی با اشاره به مصوبات جلسه هیأت دولت افزود: کمک به حمل و نقل شهری با دو هزار واگن مترو و راه آهن زاهدان ـ بیرجند، دو پروژه وزارت نیرو شامل توسعه نیروگاه برق‌آبی گتوند از هزار مگاوات به هزار و 640 مگاوات و بازتوانی و توسعه نیروگاه رامین اهواز که 180 مگاوات از مصوبات جلسه قبل هیئت دولت بوده است.

وزیر نیرو گفت: وزاری اقتصاد، صنعت، نیرو و راه و شهرسازی و رئیس بانک مرکزی فردا در مسکو حضور خواهند داشت تا مراحل نهایی این مذاکرات انجام شود.

اردکانیان اضافه کرد: تا نیمه آذرماه اجلاس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی با تاجیکستان که مسئولیتش با وزارت نیرو است در تهران با حضور وزیر انرژی تاجیکستان و مسئولین دستگاه های مختلفشان برای توسعه روابط اقتصادی و حضور فعال تر بخش خصوصی ما در پروژه های عمرانی تاجیکستان برگزار خواهد شد.

وزیر نیرو گفت: اجلاس شورای حکام مرکز منطقه ای مدیریت آب که سالها پیش تأسیس شده، امسال در دهه اول آذر با حضور 16 کشور با حضور وزرای آب کشورهای منطقه و سازمان های بین المللی در تهران برگزار خواهد شد که اساس آن همکاری های منطقه ای در زمینه آب است و وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران، رئیس شورای حکام این مرکز است.

وی گفت: ما در پویش «الف- ب- ایران»  وعده کردیم که هر هفته در استان های مختلف پروژه هایی را افتتاح کنیم که تا پایان سال جمعا 227 پروژه با سرمایه گذاری 33 هزار میلیارد تومان در 31 استان کشور افتتاح خواهد شد.

وزیر نیرو تاکید کرد: هفته جاری در استان سمنان بودیم و هفته آینده 1400 میلیارد تومان پروژه های آب و برق را در استان کرمانشاه افتتاح خواهیم کرد./998/

میثم صدیقیان
ارسال نظرات