۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۶۲۸۱۲۹
آیت الله شب زنده دار:

انقلاب شکوهمند اسلامی وظایف حوزه روحانیت را دو چندان کرده است

انقلاب شکوهمند اسلامی وظایف حوزه  روحانیت را دو چندان کرده است
عضو فقهای شورای نگهبان با بیان این که حوزه باید پر از عالمان مهذب و عامل باشد، گفت: با انقلاب شکوهمند اسلامی وظایف روحانیت بسیار سنگین است و باید به وظایف خود عمل کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محمدمهدی شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان در جلسه درس اخلاق خود با اشاره به وصیت رسول اکرم(ص) به امیرمؤمنان گفت: نخستین دستورالعمل سلوکی حضرت راستگویی و خلاف واقع نگفتن است.

وی افزود: توصیه دیگر پیامبر پیشه کردن ورع است، عدالت یعنی انسان واجبات را انجام دهد و محرمات را ترک کند اما اگر اجتناب از شبهات داشته باشد ورع کرده است، ورع حریم ها را نگه می دارد تا انسان وارد محرمات نشود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که نباید از انسان خیانت سر بزند، اظهار داشت: خیانت جایز نیست و عدالت اقتضا می کند انسان مرتکب خیانت نشود، مشاهده کردیم افراد بی دین و به دور از انسانیت قرآن و ادعیه و اموال مردم را آتش زدند؟ بسیاری جیره خوار و مزدور هستند که چنین کارهایی می کنند.

وی ادامه داد: حوزه جای تزکیه نفس، علم و خدمت است و جایی برای مال و مقام محسوب نمی شود از این رو باید در کارها و تصمیمات باید دقت فراوانی داشته باشیم تا به امام زمان خود خیانت نکنیم.

آیت الله شب زنده دار با بیان این که توصیه سوم پیامبر خوف از خداوند متعال است، ابراز داشت: حضرت می فرماید به اندازه ای از خدا خوف داشته باش که گویی خدا را با چشم خود می بینی، اگر این خوف وجود داشته باشیم بیمه خواهیم شد.

وی عنوان کرد: توصیه دیگر گریه فراوان از خشیت الهی است، خشیت یعنی انسان بزرگی و عظمت کسی را درک کند و بر اساس این درک خشوع داشته باشد، برخی به گریه های شیعه اشکال می کنند اما نمی دانند از وادی حقیقت دور هستند و نمی دانند گریه ها چگونه قلب و روح انسان را شفاف و آن را برای دریافت فیوضات آماده می کند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: پنجمین توصیه رسول اکرم(ص) هزینه و بذل کردن مال و جان و دارایی در راه دین است، امروز با انقلاب شکوهمند اسلامی وظایف روحانیت بسیار سنگین است و باید به وظایف خود عمل کنیم.

وی اضافه کرد: حوزه های علمیه باید پر از عالمان مهذب و عامل باشد، وجود بزرگانی مانند آیت الله بهجت به همه آبرو می دهد، مقامات بزرگان در اثر عمل به توصیه های اهل بیت(ع) است، باید به توصیه ها عمل کنیم تا سعادتمند شویم.

آیت الله شب زنده دار با اشاره توصیه ششم رسول اکرم(ص) به امیرمؤمنان گفت: حضرت می فرماید باید روش من در نماز، روزه و صدقه اخذ شود که این موارد دخالت زیادی در رشد انسان دارد، انسان نباید نوافل و روزه های مستحبی ماه را از دست دهد.

وی افزود: هرکس دستورالعمل سلوکی اهل بیت(ع) را سرلوحه کار خود قرار دهد قطعا به سعادت دنیا و آخرت می رسد.

محمد قمین
ارسال نظرات