۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۶۲۸۲۷۱

هشدار لوکزامبورگ درباره عواقب فاجعه بار حمایت‌های یکجانبه آمریکا از اسرائیل

هشدار لوکزامبورگ درباره عواقب فاجعه بار حمایت‌های یکجانبه آمریکا از اسرائیل
وزیر امور خارجه لوکزامبورگ، از اتحادیه اروپا خواست با به رسمیت شناختن فلسطین یک وزنه تقابل علیه سیاست‌های ترامپ ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، ین آزلبورن وزیر امور خارجه لوکزامبورگ درباره عواقب فاجعه بار حمایت های آمریکا از شهرکسازی های رژیم صهیونیستی هشدار داده است.

وی با توجه به تغییر رویکرد آمریکا در سیاست های خاورمیانه ای درباره وقوع یک موج جدید پناهندگان هشدار داده است.

آزلبورن که در گفت وگو با روزنامه آلمانی تاگس اشپیگل سخن می گفت تصریح کرد که به اعتقاد دولت آمریکا ساخت شهرکهای اسرائیلی در کرانه باختری دیگر اساسا با قوانین بین المللی ناسازگار نیست. به گفته آزلبورن این بسیار دراماتیک است که قدرتمندترین کشور جهان به سادگی قوانین بین المللی را نادیده می گیرد.

وزیر امور خارجه لوکزامبورگ همچنین تصریح کرد که این تصمیم دولت آمریکا منجر به این می شود که فلسطینیان زیان دیده از سیاست های شهرک سازی اسرئیل زمانی مجبور شوند در کمپ هایی در خاورمیانه زندگی کنند. به گفته وی البته این به نفع اسرائیل هم نخواهد بود.

وی از اتحادیه اروپا درخواست کرد که با به رسمیت شناختن یک دولت فلسطینی مستقل یک وزنه متقابل در برابر این گونه سیاست های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ایجاد کند. آزلبورن تاکید کرد که فلسطینی ها به یک وطن و یک دولت دقیقا مانند اسرائیلی  ها نیاز دارند.

آزلبورن در بخش دیگری از این گفت وگو به مسأله برگزیت پرداخته و همچنان خروج نامنظم انگلیس از اتحادیه اروپا را امکان پذیر دانسته و گفت: یک برگزیت بدون توافق کاملا بعید نیست.

وی این مسئله را قابل تصور دانست که در انتخابات پارلمانی پیش رو در انگلیس هیچ یک از احزاب نتوانند اکثریت مطلق را به دست آورند. آزلبورن تاکید کرد اینکه این سناریو چه عواقب منفی خواهد داشت را ما در گذشته به اندازه کافی تجربه کرده ایم.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات