۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۵
کد خبر: ۶۲۸۴۱۱

خشم پاکستانی ها از اقدامات موهن اسلام ستیزان در نروژ

خشم پاکستانی ها از اقدامات موهن اسلام ستیزان در نروژ
خشم مردم پاکستان از افزایش توهین به مقدسات مسلمانان در غرب به ویژه توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) و سوزاندن قرآن کریم هنوز فروکش نکرده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، جامعه مسلمان، مسیحی و هندو در پاکستان با اعتراض شدید به توهین های آشکار به کتاب آسمانی مسلمانان، آن را محکوم کردند. در واقع خشم مردم پاکستان از افزایش توهین به مقدسات مسلمانان در غرب به ویژه توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) و سوزاندن قرآن کریم هنوز فروکش نکرده است.

طی روزهای اخیر تظاهرات گسترده ای در شهرهای مختلف پاکستان علیه اقدامات موهن یک سازمان ضداسلامی در نروژ برگزار شد و انتظار می رود موج این اعتراض ها همچنان ادامه پیدا کند.

روز گذشته نیز شهرهای مختلف پاکستان صحنه تظاهرات علیه بی توجهی جامعه جهانی به اقدامات موهن عناصر ضداسلام در نروژ بود؛ آنان خواستار واکنش فوری حاکمان اسلامی به تشدید اسلام ستیزی در غرب شدند.

گروهی از مسیحیان و پیروان مذهب هندو پاکستان در شهر «لاهور» روز گذشته با حضور در کنفرانس رواداری بین المذاهب ضمن محکومیت توهین غربی ها به مقدسات دینی، این گونه اقدامات را تهدیدی جدی برای هماهنگی و دوستی میان پیروان ادیان الهی و صلح جهانی دانستند.

صدها نفر نیز در شهرهای «مولتان و کراچی» در اعتراض به بی اعتنایی دولت های اروپایی به اقداماتی که شهروندان این کشور به بهانه آزادی بیان علیه اسلام و مقدسات اسلامی مرتکب می شود، پرچم نروژ را زیرپا گذاشتند و سپس آن را به آتش کشیدند.

در شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب پاکستان صدها نفر از افراد معترض، خواستار مقابله جدی کشورهای اسلامی با اقدامات ضدمسلمان در غرب شدند.

در شهر کراچی مرکز ایالت سِند در جنوب پاکستان، معترضان شعارهایی علیه کسانی که با بهانه قراردادن آزادی بیان که آن را ابزاری برای توهین به مقدسات اسلامی و جریحه دار کردن احساسات مسلمانان قرار می دهند سردادند./983/ب

منبع: ایرنا

ارسال نظرات