۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۳
کد خبر: ۶۲۸۴۷۲
از تهاجم تا تزلزل فرهنگی (17)

غرب به دنبال زدودن حیا از تمدن اسلامی است

غرب به دنبال زدودن حیا از تمدن اسلامی است
کارشناس مسائل راهبردی گفت: جوهره اصلی تمدن اسلامی حیا است و اگر حیا زدوده شود، چیزی از آن باقی نمی‌ماند. غرب تلاش کرد تا حیا را از جامعه دینی بگیرد.

حسام الدین حائری کارشناس مسائل راهبردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بررسی ابعاد حیازدایی در جامعه ایران گفت: پروژه مرکزی فمینیسم زدن حیا است. تمدن اسلامی، جامعه هجری و جامعه ایمانی جوهره اصلی‌اش حیا است، اگر حیا را از آن بگیرید چیزی نمی‌ماند.

وی ادامه داد: انتهای علم، تکنولوژی، نظام‌سازی، دولت‌سازی، امنیت، فرهنگ و هر چیز دیگری که باشد، حیا نباشد، به هیچ دردی نمی‌خورد و سعادتمندی برای بشر رقم نمی‌خورد، چون ابلیس به هدفش رسیده است.

عضو هیئت علمی اندیشکده یقین اظهار داشت: تمدن مدرن غرب موفق شد تا لباس را از تن انسان دربیاورد و از چشم، تخیل، تفکر، زبان، گوش و هر چیزی، لباسش را زدود تا آدمی به هر چیزی که دوست داشت گوش کند، ببیند و موفق شد تا در مقابل تمدن اسلامی، جامعه هجری، جامعه ایمانی و جامعه اسلامی بایستد.

وی عنوان کرد: لباس تقوا فقط محدود به حجاب، لباس تن و فیزیک بدن نیست. لباس فکرمان، خیال‌مان، چشمان‌مان، زبان‌مان و گوش‌مان نیز هست. به عنوان نمونه لباس چشم را همان تقوای چشم گفتیم و به عنوان نمونه ندیدن و چشم بستن است.

گفتنی است که گفت‌وگوی تفصیلی با حسام الدین حائری به زودی در خبرگزاری رسا منتشر می‌شود. /882/ت 302/س

 

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳
تکنولوژی نه تنکولوژی
1
0
خبرگزاری رسا
|
۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
ممنونم. اصلاح شد.