۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۶۲۸۴۹۹
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

نماز جمعه نهر مطهر جان و فکر جامعه است

نماز جمعه نهر مطهر جان و فکر جامعه است
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: نماز جمعه نهری جاری است که جان، فکر و روح انسان‌ها را شستشو داده، آن‌ها را از ملک به ملکوت برده و از فرش به عرش می‌رساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست با فعالان ستاد نماز جمعه، با اشاره به ارج و ارزش خادمان این مجموعه، اظهار کرد: گرفتاری‌های ما دو چیز است؛ یکی تکلف و دیگری تعلق برای خودمان، زیرا گاهی چیزهای دست و پاگیری درست می‌کنیم که زندگی به آن گره می‌خورد، این‌ها تکلف است که نباید در زندگی‌ها داشته باشیم؛ یعنی همان‌گونه که هستیم با صفا و صمیمیت زندگی کنیم.

وی افزود: جمع خادمان نماز جمعه انسان‌های بی‌تکلف و بی تعلقی هستند؛ زیرا همه دوست دارند جمعه‌ها تفریح بروند ولی عده‌ای از آن دل کنده و تفریحشان نماز و خدمت به نمازگزاران است، به‌گونه‌ای که لذتی که از نماز و خادمی نماز می‌برند کمتر از لذت گردش در دشت و طبیعت نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به این فراز از دعای امام سجاد (ع) که می‌فرماید: «وَ أَجْرِ لِلنَّاسِ عَلَی یَدِیَ الْخَیْرَ وَ لَا تَمْحَقْهُ بِالْمَنِ» گفت: در دعای مکارم الاخلاق امام سجاد (ع) می‌فرمایند: خدایا از تو می‌خواهم به دست من کار خیر را جاری کنی و از کسانی باشم که من هم بتوانم در گسترش امر خیر سهمی داشته باشم، خدایا به دست من کار خیر تداوم پیدا کند و من جزء راه‌اندازها و کسانی باشم که در این کار خیر سهمی داشته باشم.

استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: نماز جمعه نماز ولی و نماز ولایت بوده و اجازه ولی امر در نماز جمعه مشروط است، باید امام جمعه را ولی امر مستقیم یا غیرمستقیم نصب کند چراکه نماز جمعه مثل نمازهای معمولی نیست لذا عطر و بوی ولایت در نماز جمعه کاملاً محسوس است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: نماز جمعه برکات زیادی دارد ازجمله آن‌ها اینکه دل‌ها را به هم نزدیک می‌کند، بصیرت افزایی می‌کند، معرفت افزایی می‌کند، مردم را در صحنه نگه می‌دارد و بر محور ولایت مردم را متمرکز می‌کند؛ یعنی مانند آهن‌ربای قوی است که افراد را به سمت خود جذب می‌کند و جاذبه ولایت دارد.

وی اظهار کرد: نماز جمعه نهر جاری است که شستشو دهنده جان، فکر و روح انسان‌هاست، این نماز ما را از ملک به ملکوت می‌برد و از فرش به عرش می‌رساند؛ ازاین‌رو می‌بینیم امام راحل (ره) فرمود: نماز جمعه در رأس همه امور است./9314/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
هادی رحیمی
ارسال نظرات