۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۶۲۸۵۰۱

چند خبر کوتاه از حوزه علمیه خراسان

چند خبر کوتاه از حوزه علمیه خراسان
ثبت نام استعدادهای برتر پژوهشی، ثبت نام دوره آشنايي با فرق انحرافي و عرفان هاي نوظهور و وقف يك قطعه زمين براي حوزه علميه خراسان از جمله این خبرهای کوتاه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، فراخوان شناسایی استعدادهای برتر پژوهشی حوزه علمیه خراسان از سوی مرکز نخبگان و استعدادهای برتر این حوزه با مشارکت معاونت پژوهش آغاز شد.

متقاضیان مهلت دارند تا 10 آذر ۹۸ با مراجعه به سایت حوزه علمیه خراسان به نشانی hoyehkh.com ثبت نام کنند.

علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاع و پاسخ به سال خویش با شماره تلفن های 32008475 و 32008477 و 32008165 تماس بگیرند.

ثبت نام دوره آشنايي با فرق انحرافي و عرفان هاي نوظهور تا 10 آذر 98

دوره آشنايي با فرق انحرافي و عرفان هاي نوظهور به صورت كارگاهي و در 12 ساعت آموزشي ويژه برادران و خواهران طلبه به منظور ارتقاء سطح علمي و توانمند سازي مبلغين و طلاب و گسترش و نشر اين مطالب در بين مردم برگزار مي گردد.

واكاوي چگونگي شكل گيري فرقه ها، راه هاي رشد و ترويج ويروس فرقه گرايي، ماهيت فرق، معرفي فرقه هاي فعال در مشهد و قانون جذب توسط این گروه ها، از جمله سر فصل هاي آموزشي اين دوره است.

كلاس هاي برادران دوشنبه ها در تاريخ 18 و 25 آذر و 2 و 9 دي ماه 98 در مدرسه تخصصي تبليغ مدرسه امام صادق (ع ) واقع در خروجي باب الهادي حرم مطهر رضوي و كلاس هاي خواهران در روز هاي يكشنبه در تاريخ هاي 17 و 24 آذر و 1 و 8 دي در مدرسه علميه رضويه واقع در خيابان شيرازي از ساعت 13 تا 16:30 برگزار مي شود.

گفتنی است، مهلت ثبت نام تا 10 آذر 98 می باشد که علاقمندان می توانند با مارجعه به پرتال طلبگي خود و قسمت تبلیغ در سایت حوزه علمیه خراسان نسبت به نام نویسی اقدام کنند.

برگزاری مصاحبه علمی سطح چهار مدرسه علمیه نواب

حجت‌الاسلام یعقوبی مسئول آموزش و پژوهش مدرسه علمیه عالی نواب گفت: مصاحبه علمی سطح چهار تخصصی مدرسه علمیه عالی نواب با حضور اساتید سطوح عالی حوزه علمیه خراسان، در رشته کلام و فقه مقارن پنج‌شنبه 7 آذرماه و در شته کلام جدید پنج‌شنبه 14 آذرماه برگزارمی‌شود.

وی با بیان اینکه مدرسه علمیه عالی نواب در ادامه برگزاری رشته‌های تخصصی در سطوح عالی حوزه علمیه، آزمون کتبی سطح چهار خود را در تاریخ‌های 24 و 25 مردادماه سال جاری برگزار کرد، افزود: متقاضیان تحصیل در سطح چهار این مدرسه در سه رشته تخصصی کلام جدید، کلام و فقه مقارن طی دو روز با هم رقابت کردند که از مجموع داوطلبان سه رشته، تعداد 6 طلبه در رشته تخصصی فقه مقارن، 6 طلبه در رشته تخصصی کلام جدید و 10 طلبه در رشته‌ی تخصصی کلام مقارن موفق به کسب امتیاز لازم جهت مصاحبه علمی ‌شدند.

مسئول آموزش و پژوهش مدرسه علمیه عالی نواب با اشاره به اینکه پذیرفته‌شدگان نهایی از ترم جدید بهمن‌ماه 1398 در مقطع سطح چهار تخصصی این مدرسه مشغول تحصیل خواهند شد، در پایان ابراز کرد: پذیرفته‌شدگان جهت اطلاع بیشتر در خصوص منابع مصاحبه علمی می‌توانند با واحد پذیرش مدرسه علمیه عالی نواب تماس حاصل نمایند.

وقف يك قطعه زمين براي حوزه علميه خراسان

حجت الاسلام كاظمي، مسئول دفتر موقوفات و امور حقوقي وقف حوزه علمیه خراسان از وقف یک قطعه زمين به مساحت قريب به 7000 متر مربع برای طلاب حوزه علميه خراسان خبر داد.

مسئول دفتر موقوفات و امور حقوقي وقف حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه اين موقوفه به نام بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي، حضرت امام خميني نام گذاري گرديده است و توليت آن به مركز مديريت حوزه علميه خراسان واگذار شد، تصریح کرد: این زمین توسط علي نوري كاخكي به طلاب حوزه علميه خراسان وقف گرديد تا در جهت نيازهاي علمي آموزشي فرهنگي پژوهشي مسكن و تفريحي طلاب حوزه علميه خراسان با اولويت طلاب محترم شهر كاخك اجراي نيت شود.

وي اظهار کرد: پس از ايجاد دفتر موقوفات و امور حقوقي وقف حوزه علميه خراسان با مراجعه متديّنين وخيّرين بزرگوار، املاك و اراضي متعددي براي حوزه علميه خراسان وقف گرديد كه اين امر نشان از وجود ظرفيت فراوان و انگيزه بالاي نيكوكاران درجهت وقف براي حوزه هاي علميه و مكتب اهل البيت (ع) را دارد./864/ت303/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات