۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۶۲۸۵۶۶

سفیر ایران در سنگال با رییس جامعه المصطفی دیدار کرد

سفیر ایران در سنگال با رییس جامعه المصطفی دیدار کرد
سفیر ایران در سنگال با حضور در دفتر مدیرت جامعه المصطفی العالمیه با حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، در دیدار سفیر ایران در سنگال با رئیس جامعةالمصطفی، ظرفیت‌های جامعةالمصطفی برای خدمت‌رسانی به منطقه غرب افریقا و ارتقای زمینه‌های علمی و فرهنگی آن منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

در این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، با اشاره به ظرفیت‌های آموزشی جامعةالمصطفی، برخی از دست‌آوردهای این نهاد بزرگ علمی را برشمرد و تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های جامعةالمصطفی، تحصیل پیروان همه مذاهب اسلامی در این مجموعه است.

وی از ایجاد فرصت برای پیروان مذاهب اسلامی به منظور تحصیل علوم دینی براساس مذهب خودشان سخن گفت و اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌های المصطفی، بهره‌مندی متقاضیان از دوره‌های کوتاه‌مدت است؛ این دوره‌‌ها برحسب نیاز و تقاضای آنان ارائه می‌گردد و همچنین متقاضیان می‌توانند از فرصت‌های مطالعاتی نیز بهره‌مند شوند.

رئیس جامعةالمصطفی یکی دیگر از ظرفیت‌های المصطفی را فرصت‌های مطالعاتی دانست و با بیان این که حضور اندیشمندان جهان در این فرصت‌ها براساس توافق با مراکز دانشگاهی دنیا صورت می‌پذیرد، به دانشگاه مجازی المصطفی و بهره‌مندی دانش‌پژوهان از آموزش‌های ارائه‌شده در این دانشگاه اشاره کرد که به صورت مجازی انجام می‌گیرد و خاطرنشان ساخت: شاید بتوان گفت تنوع ملیتی دانش‌پژوهان جامعةالمصطفی، در میان مراکز مشابه کم‌نظیر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی در ادامه آموزش زبان فارسی در جامعةالمصطفی و خدمات ارزنده المصطفی را در این عرصه مورد توجه قرار داد و بیان کرد: آموزش زبان فارسی به طلاب و دانش‌پژوهان جامعةالمصطفی، سرمایه بزرگی برای فرهنگ کشور به شمار می‌رود. نقش المصطفی در این عرصه بسیار پررنگ است و هیچ مجموعه‌ای به اندازه جامعةالمصطفی نتوانسته است در این زمینه خدمت‌رسانی نماید.

وی، در پایان، با تأکید بر نقش بزرگ جامعة‌المصطفی در دیپلماسی عمومی، علمی، فرهنگی و آموزشی کشور به دلیل ارتباط با مراکز علمی و آموزشی سراسر جهان، توانایی‌های نمایندگی جامعةالمصطفی را در سنگال برشمرد و استفاده از ظرفیت‌های موجود در آن منطقه را ضروری و لازم دانست.

شایان ذکر است در این دیدار، «آقای دهشیری» نیز ضمن تشکر از ایجاد فرصت بازدید از جامعةالمصطفی و دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی، توجه ویژه جامعةالمصطفی را به منطقه غرب افریقا خواستار شد.

سفیر ایران در سنگال سرمایه‌گذاری در این زمینه را مفید دانست و در ادامه، تمرکز بر دوره‌های کوتاه‌مدت و تقویت آن را به منظور بهره‌مندی هر چه بیشتر شخصیت‌های علمی جهان ضروری برشمرد./1330/د102/ب1

ارسال نظرات