۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۶۲۸۶۳۷
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

طلاب و حوزویان پیشگام تبیین بیانیه گام دوم در جامعه باشند

طلاب و حوزویان پیشگام تبیین بیانیه گام دوم در جامعه باشند
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به رسالت طلاب در زمینه بیانیه گام، گفت: اولی‌ترین افرادی که باید در بحث بیانیه گام دوم پیش‌قدم باشند، حوزه‌های علمیه و طلاب هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست با طلاب حوزه علمیه استان، به تبیین رسالت طلبگی در جامعه اسلامی پرداخت.

وی احساس وظیفه و تکلیف دینی را یک ارزش مهم بیان کرد و از طلاب خواست تا قدر تواضع و اخلاق بزرگان حوزوی را دانسته و از آن الگوبرداری کنند؛ چراکه در آینده هم ممکن است برای آنان این موقعیت و مسئولیت پیش بیاید.

حجت‌الاسلام سالاری مکی افزود: امام باقر (ع) می‌فرماید: «کان ابی زین العابدین (ع) اذا نظر الی الشباب الذین یطلبون العلم، ادناهم الیه و قال: مرحبا بکم انتم و دایع العلم و یوشک اذا انتم صغار قومان تکون کبار آخرین»؛ یعنی پدرم هرگاه به جوانانی که در پی آموختن علم بودند برخورد می‌کرد به آنان نزدیک می‌شد و می‌فرمود: خوشا به حال شما، شما پاسداران علم هستید و اکنون کوچک‌های قوم خود هستید و به‌زودی بزرگان قومی دیگر خواهید بود.

وی با تأکید بر داشتن تعهد و تقیید به حوزه طبق دستور در آیه شریفه نفر، اظهار کرد: این موارد از ویژگی‌های مهم انسان‌های موفق و مدیران متعهد و مقید است؛ به‌گونه‌ای که صرف بداخلاقی و رفتار نامناسب برخی از افراد یک مجموعه با آن‌ها باعث دلسردی و بی‌تفاوتی در این‌ها نمی‌شود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی افزود: همان‌طور که خداوند در قرآن کریم به پیامبر (ص) می‌فرماید: «فَاصْبِرْ لِحُکمِ رَبِّک وَلَا تَکنْ کصَاحِبِ الْحُوتِ إِذْ نَادَیٰ وَهُوَ مَکظُومٌ»؛ یعنی اکنون که چنین است صبر کن و منتظر فرمان پروردگارت باش و مانند صاحب ماهی [یونس] مباش که در تقاضای مجازات قومش عجله کرد و گرفتار مجازات ترک اولی شد در آن زمان که با نهایت اندوه خدا را خواند.

وی در ادامه با اشاره به رسالت و وظیفه طلاب در اجرایی کردن بیانیه گام دوم، خاطرنشان کرد: اولی‌ترین افرادی که باید در بحث بیانیه گام دوم پیش‌قدم باشند، حوزه‌های علمیه و طلاب هستند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی تصریح کرد: بر این اساس خواست ما از طلاب مدارس علمیه این است که در این زمینه فعال باشند و به‌ویژه به مواردی که مرتبط با حوزه‌های علمیه است ورود جدی کرده و در کنار درس و مباحثه و شرکت موفق در امتحانات، به مسئله قلم زدن و پژوهش و تفکر کردن در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند.

وی با اشاره به نقش طلاب درزمینهٔ آسیب‌شناسی معضلات و مشکلات جامعه، گفت: طلاب حوزه‌های علمیه باید به‌عنوان یک آسیب‌شناس، مشکلات موجود در شهر و محل خود را شناسایی و بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی راهکارهای برای حل این مسائل پیدا کرده و آن‌ها را عملیاتی کنند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات