۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۷
کد خبر: ۶۲۸۷۳۱
با محوریت بیانیه گام دوم در آموزش و پرورش؛

دوره توانمندسازی طرح اعتلای بسیج ویژه فرهنگیان برگزار شد

دوره توانمندسازی طرح اعتلای بسیج ویژه فرهنگیان برگزار شد
سرهنگ ملک پور گفت: دوره توانمندسازی طرح اعتلای بسیج با محوریت سنت تحول بنیادین آموزش و پرورش، گام دوم انقلاب در آموزش و پرورش، به مدت یک روز در دزفول برگزار شد.
سرهنگ امید ملک پور، مسؤول سازمان بسیج فرهنگیان خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به نقش آفرینی بسیج از بدو تأسیس تاکنون اظهار داشت: بسیج فرهنگیان مخاطب خاص و عام دارد، وجود ۷۶ هزار معلم که بصورت مستقیم یک میلیون دانش آموز را به عنوان مخاطب خاص و والدین شان را به عنوان مخاطب عام دارند، بیش از بیش نقش بسیج فرهنگیان را آشکار می‌کند.

مسؤول سازمان بسیج فرهنگیان خوزستان بیان داشت: بر مبنای رویکرد‌ها و سیاست‌هایی که برای ما تعیین شده است سعی کردیم در حوزه‌های مختلف برای فرهنگیان، برنامه‌های ویژه و خاصی داشته باشیم و آن‌ها را در عرصه‌های مختلف به عنوان یک قشر تأثیرگذار و نقش آفرین شرکت بدهیم.

سرهنگ ملک پور با اشاره به اینکه در طول سال برنامه هایمان در راستای حفظ انسجام، بصیرت افزایی و روشنگری بسیجیان و مبارزه با تهاجم نرم در عرصه‌های مختلف دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: حضور در همایش اقتدار اقشار بسیج استان، حضور در گلزار‌های شهدا برای غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، حضور در نماز جمعه، حلقات صالحین تحت نام «میقات صالحین»، حضور در نمایشگاه دستاورد‌های ۴۰ ساله بسیج (اختصاص سه غرفه)، حضور در راهپیمایی اخیر و برگزاری دوره‌های توانمندسازی اهم فعالیت‌ها در هفته بسیج است.

وی با بیان اینکه در استان ۳۰۵ شهید فرهنگی داریم، اضافه کرد: معلم شهید حبیب شریفی راد، به عنوان نماد فرهنگیان و نخستین فرمانده سپاه سوسنگرد از جمله شهدای فرهنگی شاخص کشوری است، ضمن اینکه شهید رضا مولایی دیگر شهید فرهنگی کشور از شهرستان آغاجاری است.

سرهنگ ملک پور ادامه داد: دوره توانمندسازی طرح اعتلای بسیج با محور‌های «سنت تحول بنیادین آموزش و پرورش، گام دوم انقلاب در آموزش و پرورش، آسیب‌های اجتماعی، تحولات داخلی و خارجی» به مدت یک روز در دزفول برگزار شد.

وی بیان داشت: دوره مذکور برای ۴۵۰ فرهنگی (مدیران، معلمان پرورشی و معلمان تراز انقلاب) با محوریت «سنت تحول بنیادین آموزش و پرورش، گام دوم انقلاب در آموزش و پرورش، آسیب‌های اجتماعی، تحولات داخلی و خارجی» در مرکز استان و شهرستان‌های کارون و حمیدیه و باوی برگزار می‌شود.

مسؤول سازمان بسیج فرهنگیان خوزستان بیان داشت: براساس طرح اعتلای بسیج قرار بر آن است تا فرهنگیان در کاهش آسیب‌های اجتماعی با محوریت مواد مخدر، طلاق و آسیب‌های فضای مجاری ورود جدی داشته باشند و به نقش آفرینی، هدایتگری و اجرای برنامه‌های ایجابی برای دانش آموزان بپردازند.

سرهنگ ملک پور اظهار داشت: فرهنگیان در دوره‌های مرتبط با فرق ضاله، مباحث انحرافی و فکری شرکت می‌کنند تا پاسخگوی شبهات مطرح شده برای دانش آموزان و همکاران باشند.

وی بالا بردن روحیه جهادی و انقلابی در مدارس با محوریت فرهنگیان را دیگر هدف از برگزاری دوره‌های توانمندسازی برشمرد و گفت: در بحث هویت بخشی ملی به دانش آموزان بصورت منسجم و برنامه ریزی شده ورود کردیم تا از این طریق عِرق و تعصب به ملیت گسترش یابد و از بروز رفتار‌های نادرست همچون سوزندان پرچم جلوگیری کنیم. /۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات