۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۶۲۸۷۶۷
هانی زاده مطرح کرد؛

تلاش آمریکایی‌ها برای نهادینه کردن اغتشاشات در محور مقاومت

تلاش آمریکایی‌ها برای نهادینه کردن اغتشاشات در محور مقاومت
هانی زاده گفت: مثلث شرارت به شدت فعال شده تا بار دیگر اغتشاشات در محور مقاومت نهادینه و مدت طولانی ادامه پیدا بکند.
حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل بین الملل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهار داشت: عوامل وابسته به سفارت آمریکا در بغداد، با برنامه ریزی قبلی و در راستای ضربه زدن به مناسبات تهران ـ بغداد به کنسولگری ایران در نجف اشرف حمله و بخشی از ساختمان آن را به آتش کشیدند البته نیرو‌های ایرانی پیش از حمله، کنسولگری را تخلیه کرده بودند.

تحلیلگر مسائل بین الملل با بیان اینکه خسارت جدی به ساختمان کنسولگری ایران در نجف وارد شد، بیان داشت: نیرو‌های امنیتی، اغتشاشگران را از ساختمان خارج کردند؛ حمله به کنسولگری‌های ایران در کربلا و نجف نشان می‌دهد که یک سری عوامل داخلی و خارجی برنامه ریزی‌های گسترده‌ای کردند تا کانون مناسبات ایران و عراق (کنسولگری‌ها و سفارتخانه) مورد حمله قرار بگیرد.

معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز عنوان داشت: آمریکا، کشور‌های مرتجع عرب و رژیم صهیونیستی پس از ناکامی برای ایجاد شورش در ایران، اکنون درصدد هستند به عراق و کنسولگری‌های ایران حمله بکنند تا مناسبات دو کشور تحت تأثیر قرار بگیرد.

هانی زاده با اشاره به اینکه وزارت خارجه عراق حمله به کنسولگری ایران در نجف را محکوم کرد، ادامه داد: عربستان، آمریکا و رژیم صهیونیستی به عنوان مثلث شوم شرارت کماکان درصدد ضربه زدن به محور مقاومت هستند و پس از ناامن کردن سوریه در پی ایجاد ناامنی در ایران، لبنان و عراق می‌باشند.

وی بیان داشت: پس از اینکه آمریکا به دولت عادل عبدالمهدی برای کاهش مناسبات اقتصادی و سیاسی فشار آورد و با مخالفت روبرو شد به ساماندهی یک سری عوامل شورشی وابسته به حزب بعث پرداخت، با حمله به کنسولگری ایران در نجف اشرف در پی کاهش ارتباط ایران در حوزه دینی و مذهبی است.

تحلیلگر مسائل بین الملل با بیان اینکه عاملان حمله به کنسولگری در نجف اشراف عوامل وابسته به حزب بعث و جریان‌های شیعی وابسته به آمریکا از مدت‌ها پیش وارد شهر شدند، گفت: تظاهرات در عراق به نقطه پایانی رسیده است این امر خوشایند آمریکا و عربستان نمی‌باشد؛ چرا که تمایل بسیاری دارند درگیری‌ها به سمت خشونت کشانده شود.

معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز خاطرنشان کرد: آمریکا و عربستان در ایران از مدت‌ها پیش برنامه ریزی و عوامل شان را آماده کرده بودند؛ مثلث شرارت اکنون به شدت فعال شده تا بار دیگر اغتشاشات در محور مقاومت نهادینه و مدت طولانی ادامه یابد.

هانی زاده تصریح کرد: در لبنان علی رغم توافقات برای تشکیل کابینه جدید، آمریکایی‌ها ورود کرده و مانع از تشکیل کابینه شدند./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات