۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۶۲۸۸۰۹

چند خبر کوتاه از آستان قدس رضوی

چند خبر کوتاه از آستان قدس رضوی
برگزاری کارگاه آموزشی بهداشت روانی در اسلام و بهره‌مندی ۱۵۱ بیمار حاشیه شهر مشهد از خدمات پزشکی تخصصی رایگان آستان قدس رضوی از جمله خبر‌های کوتاه از آستان قدس رضوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سید محسن اصغری نکاح، مدیر مرکز جامع مشاوره، رشد و توانمندسازی آستان قدس رضوی گفت: کارگاه آموزشی بهداشت روانی در اسلام ویژه مشاوران و خادم‌یاران علمی مرکز جامع مشاوره، رشد و توانمندسازی آستان قدس رضوی روز پنج‌شنبه هفتم آذر ماه از ساعت 15 تا 19 در سالن شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

اصغری نکاح یادآور شد: در این کارگاه آموزشی حجت‌الاسلام آذربایجانی آموزش‌هایی پیرامون اهمیت بهداشت روانی در دین مبین اسلام و اصول و مبانی آن ارائه می‌دهد.

بهره‌مندی 151 بیمار حاشیه شهر مشهد از خدمات پزشکی تخصصی رایگان آستان قدس رضوی

ناصر سرگلزایی گفت: به همت خادمیاران سلامت رضوی دارالشفای امام رضا(ع) 151 بیمار محروم حاشیه شهر مشهد از خدمات پزشکی تخصصی رایگان مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی بهره‌مند شدند.

مدیرعامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی بیان کرد: جمعی از خادمیاران سلامت رضوی دارالشفاء امام رضا(ع) در قالب یک تیم جهادی در منطقه جاده سیمان (شهید کشمیری 71) مشهد به بیماران کم‌درآمد و محروم خدمات پزشکی تخصصی رایگان ارائه کردند.

ناصر سرگلزایی ادامه داد: این خادمیاران در قالب یک تیم 10 نفره شامل متخصص جراحی عروق، متخصص داخلی، پزشک عمومی، کارشناس مامایی، دو پرستار خانم و آقا و نیروهای اجرایی به این اردوی خودجوش اعزام شده بودند.

وی گفت: این تیم پزشکی 151 بیمار کم‌برخوردار را که توسط مؤسسه خیریه کمیته اجتماعی رویش معرفی شده بودند در مدت حدود پنج ساعت در دفتر این مؤسسه به‌صورت رایگان معاینه کردند. برخی از بیماران از دو یا سه خدمت مانند مشاوره مامایی یا ویزیت دو پزشک در این مدت بهره‌مند شدند.

نشست تخصصی «عصری‌سازی افعال پیامبر(ص)» برگزار شد

بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی نشست تخصصی «عصری سازی افعال پیامبر(ص)» را برگزار کرد.

حجت‌الاسلام مهدی مردانی گلستانی، سرپرست پژوهشکده اسلامی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در این نشست که روز گذشته برگزار شد، اظهار کرد: مسلمانان بايد بدانند پيروي از آموزه‌های قرآن و سنت رسول‌الله(ص) به عنوان برنامه اصلي زندگي و همواركننده مسير عزت و تعالي آنان است.

وی ابراز کرد: برخی از رفتارهای پیامبر بزرگ اسلام(ص) به اقتضاعات زمان آن دوران بوده است که می‌توان آن را عصری سازی کرد و در دوران حاضر از آن رفتارها الگو گرفت.

این پژوهشگر تصریح کرد: تاکید پیامبر(ص) بر این رفتارها نشان از ترویج و اشاعه فرهنگ تواضع و فروتنی است و به مسلمانان تاکید می‌کند که همواره در رفتار خود تواضع داشته باشند. مومنان نیز باید بر این رفتارها مداوت داشته باشند و هیچ‌گاه آن را ترک نکنند تا به عنوان سنت محسوب شود.

کرسی ترویجی «نگاهی نو به اسماء الحسنی در پرتو آیات قران کریم» برگزار شد

کرسی ترویجی «نگاهی نو به اسماء الحسنی در پرتو آیات قرآن» به همت بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا نوری پژوهشگر گروه قرآن بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در ابتدای این جلسه به ارائه مقاله‌ای با موضوع «نگاهی نو به اسماء الحسنی در پرتو آیات قرآن» پرداخت و عنوان کرد: خداوند برای هدایت انسان‌ها، پیامبران و کتب الهی را برای ما ارسال کرده است.

محسن رجبی قدسی یکی دیگر از پزوهشگران بنیاد پژوهش‌های اسلامی نیز در ادامه به نقد مقاله ارائه شده در این جلسه پرداخت و عنوان کرد: اگر بخواهیم اسلام را به سه دوره تقسیم کنیم می‌توانیم بگوییم، اسلام ابراهیمی دوره خداپرستی، اسلام محمدی دوره خداشناسی و اسلام حسینی دوره خدادوستی است.

وی اظهار کرد: این سه دوره باید با هم باشد تا بحث توحید و اسماء الحسنی که منبع عظیم خداپرستی و خداشناسی است، منجر به خدا دوستی شود، زیرا سعادت و کمالی که ما می‌خواهیم به آن دست یابیم بدون این سه دوره امکان پذیر نیست.

رجبی قدسی با بیان اینکه اسماء الحسنی یک اصطلاح قرآنی است، ادامه داد: بحث کاربردی اسماءالحسنی بسیار مهم است اما متاسفانه در جامعه کنونی کمتر به آن پرداخته شده و جای اسماء الحسنی در زندگی برخی از مومنان خالی است.

دکتر محسن محور به سمت مدیرعامل بیمارستان رضوی منصوب شد

با حکم حجت الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی دکتر محسن محور به عنوان مدیرعامل جدید بیمارستان رضوی منصوب ومراسم معارفه وی با حضور مصطفی خاکسار قهرودی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در محل این بیمارستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دکتر رضا سعیدی مدیرعامل پیشین بیمارستان رضوی به ایراد سخن و ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده طی مدت مسئولیت خود پرداخت و «سلامت‌محوری» و «عدالت در تأمین سلامت» را از اهم اهداف این مرکز درمانی طی دو سال اخیر معرفی کرد.

در پایان این مراسم مصطفی خاکسار قهرودی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های دکتر رضا سعیدی مدیرعامل سابق بیمارستان رضوی، با اهدای حکم از سوی تولیت آستان قدس رضوی، دکتر محسن محور را به‌عنوان مدیرعامل جدید بیمارستان فوق تخصصی رضوی معارفه کرد./864/ت303/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات