۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۶
کد خبر: ۶۲۸۹۳۵

اغتشاشات اجرای طرح هدفمندی یارانه کتاب را دوباره عقب انداخت

اغتشاشات اجرای طرح هدفمندی یارانه کتاب را دوباره عقب انداخت
مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی گفت:اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها از اول دی با نمایشگاه کتاب بوشهر آغاز می‌شود. پس از آن نمایشگاه خوزستان،یزدوقزوین در برنامه قرار دارند.
به گزارش خبرگزاری رسا، مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران از ناشران سراسر کشور و کتاب‌فروشان استانی برای ثبت‌نام در پنج نمایشگاه کتاب استانی که در ماه دی برگزار می‌شود، دعوت کرد.

استان‌های بوشهر، کرمان، قم، همدان و خوزستان در ماه دی میزبان ناشران سراسر کشور خواهند بود. نکته اینجاست که به دلیل مسایل به وجود آمده و آشوب‌های اخیر اغتشاشگران، نمایشگاه کتاب فارس به تعویق افتاد؛ همان نمایشگاهی که قرار بود در آن طرح هرفمندی یارانه‌ها در آن اجرایی شود. حالا نزدیک‌ترین نمایشگاهی که قرار است برای اولین بار این طرح در آن اجرا شود، نمایشگاه کتاب استان «بوشهر» است.

نمایشگاه کتاب استان «بوشهر» از تاریخ اول دی تا ۶ دی‌ماه برگزار خواهد شد. قادر آشنا مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی در خصوص برگزاری نخستین نمایشگاهی که این طرح در آن اجرا می‌شود، گفت: ما نمایشگاه استان سمنان را جایگزین نمایشگاه شیراز کردیم، اما اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها از اول دی با نمایشگاه کتاب بوشهر آغاز می‌شود. پس از آن نمایشگاه خوزستان، یزدی و قزوین در برنامه قرار دارند.

وی درباره زمان برگزاری نمایشگاه کتاب شیراز که به دلیل مسایل اخیر برگزار نشد، هم توضیح داد: منتظر هستیم تا زمان‌های پیشنهاد شده را بررسی کنیم. به زودی زمان این نمایشگاه هم اعلام می‌شود.

چهارصد‌ومین نمایشگاه کتاب استانی و دهمین نمایشگاه کتاب زنجان با حضور ۲۸۰ ناشر و نمایندگی از سراسر کشور و ۱۵ ناشر در حوزه نشر الکترونیک با عرضه بیش از ۶۵ هزار عنوان کتاب و لوح فشرده در محل دائمی نمایشگاه‌های زنجان برگزار می‌شود. برای این نمایشگاه مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان بن یارانه‌ای خرید کتاب در نظر گرفته شده که با تخفیف ۲۰ درصدی از طریق بانک عامل مستقر در نمایشگاه در بین بازدیدکنندگان توزیع خواهد شد.

همچنین چهارصد‌و‌یکمین نمایشگاه کتاب استانی و هفتمین نمایشگاه کتاب جنوب کرمان (جیرفت) با حضور ۱۷۲ ناشر و نمایندگی از سراسر کشور و ۴ ناشر از استان در حسینه ثارالله شهر جیرفت برگزار می‌شود. ۳۸ هزار و ۵۶۰ عنوان کتاب در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت و همچنین ۵ کتاب‌فروشی از استان در قالب طرح «همراه» در این رویداد فرهنگی با ستاد برگزاری نمایشگاه تعامل و همکاری خواهند داشت. برای این نمایشگاه مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان بن یارانه‌ای خرید کتاب در نظر گرفته‌شده است که توزیع آن بین بازدیدکنندگان توسط بانک عامل مستقر در نمایشگاه صورت می‌پذیرد.

برگزاری نشست‌های تخصصی با محوریت کتاب و کتاب‌خوانی، نمایش تابلو‌هایی در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب، رونمایی از تازه‌های نشر استان، مراسم تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران حوزه کتاب، ایستگاه نقاشی و سرگرمی برای کودکان و نوجوانان، نشست تخصصی در حوزه سبک زندگی و آسیب‌های اجتماعی و... از برنامه‌های جنبی در نظر گرفته برای این دو نمایشگاه است.

نمایشگاه کتاب زنجان و جیرفت از ۱۱ تا ۱۶ آذرماه پذیرای علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی خواهند بود.

ناشران سراسر کشور و کتاب‌فروشان استانی برای ثبت‌نام و شرکت در این نمایشگاه‌ها می‌توانند از امروز (۹ آذر) تا ۱۵ آذرماه به پایگاه اطلاع‌رسانی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به نشانی www.icfi.ir مراجعه و ثبت‌نام کنند.

نمایشگاه‌های کتاب کرمان ۷ تا ۱۳ دی، قم ۱۳ تا ۲۰ دی، همدان ۱۸ تا ۲۳ دی و خوزستان (اهواز) ۳۰ دی تا ۵ بهمن برگزار می‌شوند. /۹۹۸/د ۱۰۲/ش
میثم صدیقیان
ارسال نظرات