۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۶۲۸۹۵۶
امام جمعه رشت:

رسانه‌ها جایگاه و اهمیت نماز را برای نسل جوان تبیین کنند

رسانه‌ها جایگاه و اهمیت نماز را برای نسل جوان تبیین کنند
نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: لطافت و زیبایی‌های نماز باید از طریق رسانه‌ها به درستی برای جامعه و نسل جوان تبیین و تبلیغ شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی پیش از ظهر امروز در اجلاس استانی نماز با موضوع "نماز و مدرسه" با اشاره به اهمیت نماز اظهار داشت: امروز شاهد هستیم که روز‌به‌‌‌روز تأثیر این فریضه واجب الهی بیشتر برای جامعه روشن می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه هنوز جایگاه والا، معنوی و تأثیرگذار نماز در جامعه ما به درستی تبیین نشده است بیان کرد: لطافت و زیبایی‌های نماز باید از طریق رسانه‌ها به درستی برای جامعه و نسل جوان تبیین و تبلیغ شود.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی افزود: در بسیاری از سریال‌های خارجی اشاره خاصی به حضور انسان در کلیسا و توجه به کلیسا شده اما زیبایی‌ها، لطافت، اهمیت نماز و مسجد در بسیاری‌ از فیلم‌های ایرانی بیان نشده در صورتی که مخاطب باید شاهد اهمیت نماز در سریال‌های ایرانی باشد.

امام جمعه رشت، نماز را محبوب‌ترین عمل در پیشگاه خداوند دانست و بیان کرد: نماز در واقع نخستین فریضه الهی است که خداوند متعال آن را بر انسان واجب کرد و نماز ستون خیمه اسلام است و کسی که به نماز توجه کند خداوند نیز به وی توجه می‌کند.

وی لذت نماز را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: نماز اول وقت در اسلام تاکید شده است و نخستین اثر آن این است که موجب بانشاطی انسان می‌شود و انسان‌هایی که به نماز توجه خاصی دارند و به قوانین آن عمل می‌کنند همواره انسان‌هایی سرشار از نشاط معنوی هستند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان گیلان نیز در این جلسه با اشاره به احترام به والدین و معلمان اظهار داشت: معلمان دارای نقش ویژه‌ای در افزایش آگاهی‌ها و برکت علم در جامعه هستند و احترام به آنان الزامی است و اگر معلم نقش خود را به خوبی در مدسه ایفا کند دانش‌آموزان نیز از وی تاثیر می‌گیرند.

حجت‌الاسلام سید ابوطالب حجازی اهمیت برپایی نماز جماعت در مدارس را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: معلمان و مدیران مدارس بایستی توجه خاصی به برپایی نماز جماعت در مدارس داشته باشند و در این مراسم شرکت کنند زیرا این امر موجب می‌شود که دانش‌آموزان هم با اهمیت نماز جماعت بیشتر آشنا شوند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات