۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۶۲۸۹۶۵
سپهوند خبر داد؛

برگزاری یازدهمین همایش بین‎المللی سیره علوی در لرستان

برگزاری یازدهمین همایش بین‎المللی سیره علوی در لرستان
دبیر اجرایی همایش ملی سیره علوی گفت: یازدهمین همایش بین المللی سیره علوی با رویکرد سلامت به میزبانی استان لرستان برگزار می شود.

اصغر سپهوند، دبیر اجرایی همایش ملی سیره علوی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: استان لرستان در 14 اسفندماه سال جاری میزبان برگزاری یازدهمین همایش بین المللی سیره علوی است.

دبیر اجرایی همایش ملی سیره علوی افزود: آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه همایش بین المللی سیره علوی را یک بهمن ماه اعلام کرد.

وی با بیان اینکه یازدهمین همایش بین المللی سیره علوی با رویکرد سلامت برگزار می شود، خاطرنشان کرد: سلامت جسمی در سیره علوی، سلامت روح و روان در سیره علوی، سلامت اعتقادی، اخلاقی و تربیتی، سلامت اقتصادی و اجتماعی در سیره علوی محورهای برگزاری این همایش هستند.

سپهوند ادامه داد: اهمیت سلامت جسمی، تغذیه و سلامت در کلام امام علی(ع)، بهداشت جسمی، تأثیر سلامت جسم بر روح روان و تغذیه در گروه های آسیب پذیر در سیره علوی از موضوعات مقالات ارسالی است.

وی بیان داشت: حیات طیبه، راهکارهای رشد سلامت در نهج البلاغه، بهداشت روانی و روان شناسی در سلامت در سیره علوی، تأثیر سبک زندگی و سلامت روحی روانی در احادیث علوی، آسیب شناسی سلامت روح و روان از نگاه امام علی(ع)، بررسی نظرات روان شناسی و جامعه شناسی در زمینه سلامت از دیگر موضوعات مقالات است.

دبیر اجرایی همایش ملی سیره علوی راهکارهای تحقق سلامت معنوی، تأثیر اخلاق، رفتار و اعتقادات در بیان امام علی(ع)، رفتار مطلوب سیاسی و فرهنگ نقد و گفت و گو در سیره امام علی(ع)، تعامل حاکمیت با مردم و نخبگان در حکومت امام علی(ع)، راهکار عملی تأمین سلامت اداری، اجتماعی و سیاسی در سیره علوی را از دیگر موضوعات مقالات ارسالی به دبیرخانه همایش بین المللی سیره علوی عنوان کرد.

وی گفت: نشاط و شادابی و رابطه ان با سلامت اجتماعی و اقتصادی، رفتار اجتماعی و اقتصادی شهروندی و سلامت جامعه در کلام امام علی(ع)، نقش تاب آوری اجتماعی و مقاومت اقتصادی بر سلامت جامعه از دیگر موضوعات است.

سپهوند افزود: ارسال آثار فقط از طریق سایت www.sirehalavi.lums.ac.ir امکان پذیر است.

وی اظهار داشت: یازدهمین همایش بین المللی سیره علوی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان، بنیاد بین‌المللی غدیر، مشارکت دیگر دانشگاه های استان از جمله دانشگاه لرستان و دیگر ادارات برگزار می‌ شود./9451/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات