۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۶۲۹۲۷۲
حجت الاسلام والمسلمین خاموشی:

بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راه آینده کشور است

بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راه آینده کشور است
رئیس سازمان اوقاف و امر خیریه گفت: نقشه بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راه آینده کشور است و روحانیان در این عرصه نقش مهمی ایفا می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی پیش از ظهر امروز در پنجمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری با تاکید بر نقش مهم علما و روحانیون در جامعه به بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بیانیه گام دوم انقلاب را تدوین و ابلاغ کردند که در راستای عملیاتی شدن آن همگان رسالت و وظیفه دارند.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه قوای سه گانه موظف به اجرای بیانیه گام دوم انقلاب هستند گفت: مقام معظم رهبری نقشه راه کشور را در این بیانیه تعیین، و قوای سه گانه را به اجرای آن موظف کردند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیانیه گام دوم انقلاب را نقشه راه آینده کشور دانست و افزود:آیندگان باید بدانند ظرفیت‌های این کشور بسیار است اما مهمترین سرمایه نیروی انسانی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ‌خاموشی با تاکید بر نقش مهم روحانیون و طلاب در تبیین گام دوم انقلاب گفت: نقشه بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راه آینده این کشور است و روحانیون در این عرصه نقش مهمی ایفاء می‌کنند.

وی با اشاره به جایگاه مهم جوانان در توسعه و پیشرفت جامعه بیان کرد: آینده سازان باید بدانند که در کشوری زندگی می‌کنند که هم از نظر طبیعی و هم انسانی بی‌نظیر است و دارای ظرفیت‌های بسیاری است که خیلی از این ظرفیت‌ها بلا استفاده مانده است و همت جوانان را می‌طلبد که این ظرفیت‌های احیا شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه درصد بالایی از جمعیت کشور زیر 40 سال سن دارند خاطرنشان کرد: این فرصت بسیار خوبی برای کشور محسوب می‌شود و این در حالی است که بیش از 14 میلیون نفر دارای تحصیلات آموزش عالی هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی، تحریم‌ها را برای کشور فرصتی برای رشد و بالندگی در عرصه‌های مختلف دانست و تصریح کرد: تحریم به عنوان فرصتی طلایی برای رشد و بالندگی کشور محسوب می‌شود و باید از این فرصت بهره‌برداری شود.

وی با بیان اینکه پیش از تحریم همه تجهیزات عمل قلب باز از خارج وارد می‌شد افزود: اکنون پس از تحریم‌ها این تجهیزات همگی در کشور تولید می‌شود و ایران در عرصه نظامی و دفاعی، پس از تحریم‌ها پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه هدف قرار گرفتن پهباد آمریکایی با سامانه موشکی سوم خرداد را نشان از پیشرفت ایران اسلامی در حوزه نظامی دانست و گفت: در حوزه پزشکی نیز تنها پنج تا 6 درصد داروها در کشور تولید نمی‌شود و نیاز مردم در دارو تامین شده که این مسئله هم قابل تحقق است.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی، جهش در عرصه‌های مختلف را از خواسته‌های مهم رهبر معظم انقلاب دانست و افزود: رهبر انقلاب به دنبال جهش و پیشرفت در کشور است و آن را از طلاب و نسل جوان می‌خواهد.

وی با تاکید بر توجه به تولید دانش و علم در کشور خاطرنشان کرد: کشور باید به سمت ارزآوری حرکت کند نه ارزبری و در این راستا باید با دانش و تولید انبوه، در کشور ارزان‌سازی کنیم./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات