۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۶۲۹۲۸۱
آیت الله ری‌شهری:

بهترین و موثرترین روش تبلیغ دین در رفتار عملی است

بهترین و موثرترین روش تبلیغ دین در رفتار عملی است
آیت الله ری شهری بهترین و موثرترین روش تبلیغ دین را در رفتار عملی دانست و گفت: انسان مومن هرگز از مذمت و توهین دیگران ناراحت نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز پیش از آغاز درس خارج که در مدرسه علمیه همین آستان مقدس برگزار شد، گفت: یکی از روایاتی که در تاریخ یعقوبی از امیرمومنان(ع) نقل شده بسیار زیبا و قابل توجه است.

وی ادامه داد: آن روایت این است که حضرت می فرمایند: چراغ های هدایت باشید، از آن ادله رشادی که مومن آل فرعون می فرمود همانند او باشید تا ارشادتان ارشاد فرعونی نباشد.

آیت الله ری شهری با اشاره به اینکه در عالم هستی عده ای مردم را به سوی بهشت و عده دیگری انسان ها را به سمت نار فرا می خوانند، اظهار داشت: علائم کسانی که مصباح الهدی هستند آن است که از شوخی هایی که باعث غضب خداوند می شود اجتناب می کنند حتی از شوخی هایی که خداوند را غضبناک می کند پرهیز دارند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: خداوند متعال از شوخی و مزاحی که موجب رنجش دیگران شود غضبناک می شود و بیزاری می جوید.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اضافه کرد: همچنین مراقب هستند در برابر اهانت و توهین دیگران ناراحت نشوند و تلاش دارند همه کارهایشان را تنها برای رضای خداوند انجام دهند؛ انسان اگر همه کارهایش برای رضای خداوند باشد از مذمت دیگران دلخور نمی شود.

وی ادامه داد: همچنین حضرت می فرمایند: مبلغانی باشید که با غیر زبان یعنی با عمل دیگران را راهنمایی می کنند؛ روایت است مسلمانان با کار و عملشان دیگران را به اسلام و راستگویی دعوت کنند. انسان در هر کاری که هست می تواند با عملش مبلغ باشد./813/پ210/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات