۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۶۲۹۳۰۲
سردار ملک‌شاهکویی:

۶.۳ میلیارد تومان برای تکمیل باغ موزه دفاع مقدس گلستان اختصاص یافت

۶.۳ میلیارد تومان برای تکمیل باغ موزه دفاع مقدس گلستان اختصاص یافت
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان از پیشرفت ۴۰ درصدی مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، سردار علی ملک‌شاهکویی در نشست خبری با اشاره به آخرین وضعیت ساخت مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس استان اظهارداشت: این پروژه شامل موزه‌آرایی، کتابخانه تخصصی و مرکز جامع اسناد دوران دفاع مقدس، گالری‌های دائمی، سالن‌های آمفی‌تئاتر و غیره است که در مساحت 4 هزار و 176 مترمربع ساخته می‌شود.

وی گفت: تا قبل از سال 97 این پروژه 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما با تلاش‌هایی که صورت گرفت میزان پیشرفت این پروژه به 40 درصد رسیده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان بیان داشت: با جلسه‌هایی که آذرماه سال گذشته با مسئولان استانی داشتیم قرار شد شهرداری گرگان مبلغ یک میلیارد تومان بودجه برای ساخت این مرکز در اختیار ما قرار دهد. همچنین 500 میلیون تومان از محل اعتبارات متوازن نیز به باغ موزه استان اختصاص یافت که توانستیم کار را ادامه دهیم.

وی یادآور شد: در سفر سال گذشته رئیس جمهور به استان، دولت 20 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه فرهنگی مصوب کرد که قرار 10 میلیارد تومان آن امسال و نیمی دیگر در سال آینده به این پروژه تزریق شود.

ملک‌شاهکویی گفت: از محل اعتبارات سفر دولت به استان تا کنون 6 میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار به این پروژه اختصاص یافت و کار اجرایی آن نیز از فروردین ماه امسال آغاز شد.

وی افزود: در حال حاضر با پیمانکار پروژه قراردادی 8 میلیارد تومانی امضا کردیم و امیدواریم بقیه اعتبارات تا پایان امسال از سوی دولت تأمین شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان با بیان اینکه پروژه مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس استان سهمی از بودجه استانی ندارد، گفت: در برخی استان‌ها نمایندگان مجلس تلاش کردند و برای این پروژه سهم بودجه‌ای گرفتند ما انتظار داریم این اتفاق در استان گلستان هم رخ دهد./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات