۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۶۲۹۲۹۲
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم:

مسؤولان از اقدامات فرهنگی در جوامع مرزی غافل نباشند

مسؤولان از اقدامات فرهنگی در جوامع مرزی غافل نباشند
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: مسؤولان اهميت بيشتری به مقوله مرز و مرزبانی بدهند و از اقدامات فرهنگي در جوامع مرزي غافل نباشند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار فرمانده مرزبانی کشور با بیان اینکه حفظ و حراست از مرزها یک وظیفه همگانی است گفت: همان طوریکه مقام معظم رهبري بیان فرموده اند؛ "مرز هر کشور به منزله ناموس آن كشور است"، بنابراین یکی از مهمترین وظايف مرزباني، حفظ حاکميت کشور است.

وی با اشاره به لزوم توجه مسئولان به مرزها، ابراز کرد: مسئولان اهميت بيشتري به مقوله مرز و مرزباني بدهند و از اقدامات فرهنگي در جوامع مرزي غافل نباشند.

نماینده ولی فقیه در استان با یادآوری رشادت ها و فداکاری های نیروهای مسلح در همه یگان های نمونه نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی در عین مظلومیت با اقتدار تمام دربرابر آسیب ها و تهدیدات دشمنان ایستاده است و در این راه شهدای عزیزی را تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است.

امام جمعه تبریز با اشاره به فداکاری ها و ایثارگری های نیروی انتظامی در حوادث قانون هدفمندی یارانه بنزین در کشور هم افزود: با اقتدار و البته سعه صدر و مردم داری نیروی انتظامی محبوب و قهرمان، امنیت و آرامش در خیابان ها حاکم شد و اغتشاشگران هم به درایت این نیروهای مقتدر دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر افزایش تعاملات مرزی در چهار گوشه ایران اسلامی گفت: دیپلماسی مرزبانی بر پایه افزایش تعاملات با کشورهایی که مرزمشترک با ایران اسلامی دارند، استوار است.

سردار رضایی فرمانده مرزبانی کشور هم در این دیدار با بیان اینکه علی‌رغم تهدیدات، امنیت خوبی در مرزها حاکم است بیان کرد: این نظم و امنیت مهم و حیاتی است و مرزهای ایران اسلامی به دلیل حضور فعال و قدرتمند مرزبانان و مرزنشینان در سراسر کشور از امنیت مطلوبی برخوردار است.

فرمانده مرزبانی ناجا، روابط ایران با کشورهای آذربایجان، ارمنستان، عراق و ترکیه را بسیار خوب عنوان کرد ادامه داد: در مرزهای شرقی (پاکستان و افغانستان) نیز کارهای بسیار خوبی انجام شده و تلاش ما برای مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر با قدرت ادامه دارد.

سردار رضایی تاثیر روابط دیپلماتیک در امنیت مرزهای کشور را مشهود دانست و گفت: با همتایان خود در کشورهای همسایه همکاری های بسیار خوبی داریم تا امنیت مطلوبی در سراسر مرزهای ایران اسلامی برقرار کنیم و از ورود بیگانگان به کشور جلوگیری کنیم.

فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: علی رغم تمام سختی ها و شرایط سخت خدمت در مرز، مرزبانان ما با روحیه دفاع مقدسی از مرزهای کشور پاسداری و حراست می کنند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات