۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۶۲۹۳۰۵

نشست تخصصی بررسی شخصیت "میرزاکوچک جنگلی" در رشت برگزار شد

نشست تخصصی بررسی شخصیت
نشست تخصصی بررسی شخصیت روحانی و تمدن‌ساز گیلانی میرزاکوچک جنگلی در رشت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، نشست بررسی تخصصی شخصیت روحانی و تمدن‌ساز گیلانی میرزاکوچک جنگلی پیش از ظهر امروز با حضور دانش‌آموزان نخبه در خانه تاریخی میرزاکوچک جنگلی در رشت برگزار شد‌.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان در این نشست با اشاره به شخصیت والای روحانی مبارز میرزاکوچک جنگلی اظهار داشت: میرزاکوچک جنگلی به عنوان یک روحانی مبارز، آگاهانه برای مبارزه با طاغوت زمان قیام کرد و در زمانی که گیلان در اشغال بیگانگان بود در مقابل استکبار ایستاد.

سرهنگ پاسدار مهدی پارسا با بیان اینکه میرزاکوچک جنگلی در برابر زیاده‌خواهی‌ها و اقدامات انگلیسی‌ها در گیلان ایستادگی کرد ابراز داشت: مردم گیلان نیز در طول سالیان همواره انزجار و نفرت خود را از استکبار جهانی و ستمگران نشان دادند.

وی مقاومت و ایستادگی در مقابل استکبار جهانی را از خصوصیات بارز مردم ایران دانست و خاطرنشان کرد: مردم ایران همواره در طول این سال‌ها و در عرصه‌های مختلف با حضور ارزشمند خود، عدم ظلم‌پذیری و ایستادگی در برابر استکبار جهانی را به خوبی نشان دادند.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با اشاره به نقش و اثرگذاری نهضت جنگل در شکل‌گیری انقلاب‌های اسلامی خاطرنشان کرد: امروز تشریح، تبیین نقش و اهمیت نهضت جنگل و جایگاه میرزاکوچک جنگلی برای جوانان ضروری است.

"یونس استادسرایی" مشهور به میرزاکوچک جنگلی اهل رشت و در سال 1259 دیده به جهان گشود و در سال 1286 شمسی به صفوف آزادی‌خواهان در گیلان پیوست.

میرزاکوچک جنگلی از نیروهای انقلابی گیلان بود که در جریان نهضت مشروطیت، نهضت جنگل و فتح تهران نقش داشت و رهبری گروهی را که قصدشان آزادسازی ایران از اشغال روسیه بود را بر عهده گرفت.

وی مردی با بنیه قوی و از نظر اجتماعی نیز بسیار با ادب و حامی مظلومان بود و سرانجام در راه آزادی‌خواهی و عدل به شهادت رسید./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات