۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۶۲۹۳۶۱
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان:

دانشنامه گلستان در دوران دفاع مقدس تدوین می‌شود

دانشنامه گلستان در دوران دفاع مقدس تدوین می‌شود
سردار ملک‌شاهکویی گفت: دانشنامه استانی با موضوع نقش گلستان در دوران دفاع مقدس با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی استان و جمعی از اساتید دانشگاهی تدوین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، سردار علی ملک‌شاهکویی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کارگروه‌های تخصصی 11 گانه در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان راه‌اندازی شده که یکی از فعال‌ترین کارگروه‌ها در زمینه تدوین تاریخ شفاهی مشغول کار است.

وی با بیان اینکه نهضت جمع‌آوری خاطرات رزمندگان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در استان آغاز شده است، گفت: از ابتدای امسال تا کنون خاطرات 200 رزمنده دفاع مقدس در قالب تاریخ شفاهی گردآوری شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان به فعالیت کارگروه تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: این دانشنامه با محوریت نقش استان گلستان در دوران دفاع مقدس و با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از اساتید دانشگاهی تدوین می‌شود.

وی ادامه داد: برای تدوین این دانشنامه 260 مدخل شناسایی شده و قرار است تا پایان امسال 120 مدخل آن در قالب مقاله نوشته و ارزیابی شود.

سردار ملک‌شاهکویی با اشاره به تشکیل کارگروه همیاران ایثار و شهادت در استان بیان داشت: در این کارگروه از ظرفیت رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس استفاد شده است.

وی گفت: هدف از راه‌اندازی این کارگروه جذب و جلب مشارکت‌های مردمی، بخش‌های خصوصی و دولتی برای کمک در ساخت مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان افزود: این کارگروه چندماهی است که در استان فعال شده و دارای 300 عضو است که ماهانه مبلغ 10 هزار تومان تا 200 هزار تومان برای تکمیل باغ موزه دفاع مقدس استان کمک می‌کنند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات