۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۶۲۹۳۸۰

تظاهرات سودانی‌ها برای لغو مصونیت عاملان کشتار مردم

تظاهرات سودانی‌ها برای لغو مصونیت عاملان کشتار مردم
هزاران سودانی با برپایی تظاهرات در خارطوم خواستار لغو مصونیت عاملان کشتار تحصن‌کنندگان در برابر مقر فرماندهی نیروهای مسلح سودان شدند.

به گزارش خبرگزاری رسا، نظامیان سودانی در مرداد ماه گذشته با حمله به تحصن کنندگان در برابر ساختمان فرماندهی نیروهای مسلح این کشور در خارطوم، ده‌ها نفر را کشتند و صدها نفر دیگر را زخمی کردند. مردم سودان نیروهای واکنش سریع را عاملان این حمله می‌دانند. نیروهای واکنش سریع تحت فرماندهی سرلشکر محمد حمدان معروف به حمیدتی معاون شورای حاکمیتی سودان قرار دارند.

هزاران سودانی با برپایی تظاهرات در خیابان‌های مختلف خارطوم خواستار تشکیل دادگاه‌های ویژه برای قصاص عاملان کشتار مردم در تظاهرات علیه نظام عمر البشیر و لغو مصونیت کسانی شدند که در حمله به اعتصاب کنندگان در برابر ساختمان مرکز فرماندهی نیروهای مسلح در مرداد ماه گذشته نقش داشتند.

روزنامه سودان تریبون به‌نقل از شاهدان عینی نوشت: پلیس و نیروهای نظامی موانعی را در مسیر تظاهرات کنندگان ایجاد کرده بودند تا آنان در برابر کاخ ریاست جمهوری و ساختمان نخست وزیر تجمع نکنند، اما بعداً این موانع را برداشتند.

در این تظاهرات که خانواده‌های کشته‌شدگان انقلاب سودان حضور داشتند، تظاهرکنندگان با سردادن شعارهایی خواستار اجرای عدالت و تشکیل کمیته‌ای جدید برای رسیدگی به پرونده عاملان کشتار مردم در تظاهرات علیه نظام عمر البشیر شدند./983/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات