۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۶۲۹۴۶۰
حجت الاسلام صالحی تبیین کرد؛

ادله بطلان اعتقاد به امامت و عصمت احمد الحسن

ادله بطلان اعتقاد به امامت و عصمت احمد الحسن
کارشناس عرصه مهدویت با اشاره به ویژگی ها و اوصاف امام معصوم به تبیین ادله بطلان اعتقاد نادرست به امامت و عصمت احمد الحسن یمانی پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست علمی «شناخت و نقد مدعیان مهدویت» ویژه رد مدعی دروغین مهدویت(احمد الحسن) شامگاه چهارشنبه در سالن نشست های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در قم برگزار شد.

حجت الاسلام سید هادی صالحی استاد حوزه و دانشگاه در این نشست با اشاره به این که طرفداران احمد الحسن او را امام و معصوم می‌دانند، گفت: امام ویژگی هایی دارد که هیچیک از این ها در وجود این انسان وجود ندارد.

وی با اشاره به راه های شناخت امام زمان(عج) ابراز داشت: این یک بحث پیچیده و دامنه داری است که از زمان امیرالمؤمنین(ع) مطرح بوده است؛ اولین وسیله برای شناخت امام، علم امام است که احمد اسماعیل هم می‌ گوید من کتاب های خودم را بر اساس علم امام نوشتم.

حجت الاسلام صالحی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امام علم به ما کان و ما یکون دارد، علم او شبیه فال گیرها و آینده گوهای دروغین نیست بلکه ایشان علم تفصیلی و کامل به همه عالم دارد و علم او با دانش های دنیایی ما تفاوت دارد.

این کارشناس حوزه مهدویت در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که یکی از دلائل انحراف و رفتن به سمت مدعی یمانی اشتباه در برداشت از علم امام است، گفت: احمد اسماعیل 30 یا 40 کتاب نوشته است و برخی به همین دلیل به دنبال او افتاده اند و او را امام می‌ دانند، در حالی که علامه مجلسی و امثال ایشان بالای 500 اثر علمی دارند.

وی افزود: امروز اگر کسی ادعای امامت می‌ کند باید دانشمندان علوم مختلف اعم از قرآن و حدیث و فیزیک و شیمی و پزشکی را حاضر کنیم و او بدون مکث جواب سؤالات و ابهامات را بدهد همانطور که اهل بیت(ع) این طور بوده اند، حال آقای احمد الحسن اگر خود را امام می‌ داند چرا خود را مخفی کرده است؟ پس یقینا او امام نیست و بهترین راه این است که خود را از چشم بقیه مخفی کند.

حجت الاسلام صالحی در ادامه با اشاره به این که امام عالم به همه زبان ها است، گفت: کسی که خود را امام می‌ داند باید با همه قوم و قبیله ها و ملل و نحل مختلف با زبان خودشان صحبت کند، در حالی که احمد اسماعیل حتی به زبان عربی هم نمی تواند درست و فصیح صحبت کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: علم غیب یکی دیگر از ویژگی های امام محسوب می‌ شود، در باب علم غیب نزاع زیادی وجود دارد؛ اگر کسی با اجنه در ارتباط باشد می‌ تواند گذشته را برای شما  نقل کند و از چیزهایی که هیچکس نمی داند خبر بدهد، اما خبر دادن از آینده هنر می‌ خواهد و ما نمی توانیم از آن مطلب در بیاوریم.

پژوهشگر پژوهشگاه باقرالعلوم(ع) اضافه کرد: یکی دیگر از خصوصیات امام این است که بتواند پاسخ های خود را به قرآن مستند کند که هر کسی که خود را امام می‌ داند، باید این گونه باشد حال آیا واقعا احمد الحسن این گونه است؟ بنابراین تمام اوصافی که برای امام معصوم وجود دارد از وجود این شخص انصراف دارد و ما هرگز نمی توانیم قائل به امامت او باشیم./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۶
مبلغان این جریان همیشه می‌گویند که ما آماده مناظره با علمای اسلام، مسیحیت و یهود در هر جای دنیا هستیم. یک نمونه از مناظره‌ها را عرض می‌کنم: خبر احمد الحسن به آیت الله سید صادق روحانی از مراجع مقیم در قم رسید. ایشان فکر کردند احمد الحسن جوانی است که وجه برایش مشتبه شده است و ما وی را آگاه می کنیم که به مرگ جاهلی از دنیا نرود. احمد الحسن گفت من اگر به ایران بیایم مرا به قتل می رسانند. آیت الله روحانی که فهمید قضیه فرا‌تر از مشتبه شدن وجه است فرمود، خب بگویید کجا هستید من بیایم. گفت نه، شما می‌خواهید آدرس مرا پیدا کرده و مرا به قتل برسانید. آیت الله روحانی مجددا گفتند که یک کشور سومی پیدا کنید تا در آنجا با هم مناظره کنیم ولی احمد الحسن نیامد. آیت الله روحانی گفتند من ۴۰ جلد کتاب در فقه نوشته‌ام، شما اشکالات کتاب مرا بگویید، مگر شما امام نیستید و عصمت ندارید؟! احمد الحسن گفت من وقت خواندن کتاب شما را ندارم. درحالیکه اگر بر فرض محال، احمد الحسن عصمت داشت با علم الهی سریعاً باید می‌گفت در جلد فلان، صفحه فلان مشکل دارد.

مناظره کردن این افراد ـ به اصطلاح آماده ـ نیز اینگونه است و کاملاً شعاری است. عده‌ای فریب این جریان را خورده‌اند و یک طرفه فقط ادعاهای اینها را شنیده و چشم و گوش بسته قبول کرده اند. متأسفانه یکی از مشکلات ما این است که امروز در زمینه مهدویت خوب ورود پیدا نکرده و به سؤالات جوانان پاسخ درست نداده‌ایم.
1
0