۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۶۲۹۴۷۲
سرپرست حوزه علمیه لرستان:

حضور طلاب و روحانیت در متن اجتماع از نشانه های انقلابی بودن حوزه است

حضور طلاب و روحانیت در متن اجتماع از نشانه های انقلابی بودن حوزه است
سرپرست حوزه علمیه لرستان با بیان اینکه حوزه انقلابی است و انقلابی می ماند، گفت: از نشانه های آن حضور روحانیت و طلاب در کنار مردم است.

حجت الاسلام سیدمحمدباقر موسوی، سرپرست حوزه علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به انقلابی بودن حوزه علمیه بیان داشت: نشانه اول آن عشق و اعتقاد راستین به نظام مقدس اسلامی، ولی فقیه و حساسیت بالای طلاب و روحانیون به مسائل مربوط به انقلاب است.

حجت الاسلام موسوی افزود: اینکه آرمان های انقلاب اسلامی و شهدای آن، امروز مهم ترین دغدغه حوزویان است و یا استکبار ستیزی در هر شکل آن از خصوصیات قاطبه روحانیت است، اینکه روحانیت شهدای مدافع حرم را تقدیم دین کرده و وجود عالمان خوش فکر، آشنا به مسائل روز، تلاشگر و مجاهد در دانشگاه ها نشان دهنده این است که حوزه علمیه پرچمدار انقلابی است که مولود دین است.

وی عنوان داشت: دومین نشانه انقلابی بودن حوزه حضور چشمگیر طلاب و روحانیون در متن اجتماع و کمک در امور اجتماعی است.

سرپرست حوزه علمیه لرستان خاطرنشان کرد: حضور طلاب و روحانیت همچون حضور در کنار مردم در مسأله سیل، که بسیاری از شهرها و روستاهای کشور را درگیر کرده بود، مثل حضور در اردوهای جهادی که به مناطق محروم خدمت می کنند، حضور به عنوان خادم در ایام اربعین و کاروان های راهیان نور و مثل هزاران حضور دیگر در کنار مردم از نشانه های انقلابی بودن است.

وی در ادامه اظهار داشت: نشانه دیگر انقلابی بودن حوزه علمیه تعامل و همکاری ستودنی با نهادها و ارگان های انقلابی و مولود انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: بارزترین دلیل انقلابی بودن حوزه علمیه آن است که حوزه علمیه متحمل بیشترین حمله از جانب استکبار جهانی، بیشترین هجمه رسانه ای و تبلیغاتی است و این همه تخریب حوزه و روحانیت که توسط دشمنان انقلاب اسلامی انجام می شود نشان دهنده در صراط مستقیم و انقلابی بودن حوزه و روحانیت است.

وی در ادامه یادآور شد: هوشیاری و بصیرت قاطبه مردم فهیم و مؤمن، سبب شده که هجمه ها تأثیر چندانی به نفع دشمن نداشته باشد.

حجت الاسلام موسوی با پاسخ به این سؤال که آیا حوزه علمیه در آینده انقلابی می ماند؟ خاطرنشان کرد: به یاری خداوند متعال و با نصب العین قرار دادن فرمایشات امام خامنه‌ای مد ظله العالی، حوزه علمیه تا ابد انقلابی خواهد ماند.

وی ادامه داد: تا روحانیون و طلاب، بصیرت و دوراندیشی را از اهم امور خود بدانند و تا حوزه در مسائل اجتماعی و در کنار مردم مؤمن باشد و تا زمانی که از کید دشمنان و طرح های شوم آنها غافل نشود و دائما امور انقلاب را رصد کرده و در خدمت این انقلاب برآمده از دین و مکتب باشد و دوری از سیاست را ننگ و حمایت از نظام مقدس را افتخار و وظیفه ذاتی خود بداند و در پاسخگویی به نیازهای دینی مردم و چالش‌های جدید، نوآورانه و خلاقانه در صحنه علمی حضور داشته باشد، انقلابی است.

سرپرست حوزه علمیه لرستان افزود: حوزه و روحانیت خود را در آینده نیز(همچون امروز) فدایی دین و مردم مؤمن و انقلاب برآمده از زحمات امام و شهدا می ‌داند و در راه این نظام و خدمت صادقانه و خالصانه به ایران عزیز و مردم مهربان، عاشق، مؤمن و نوع دوست کشور سر از پا نمی شناسند.

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: در کل با توجه به شکل کنونی حرکت حوزه علمیه و حساسیت دینی و مواظبت روحانیون بر طریق صحیح حرکت اسلامی، دشمنان ایران خیال حوزه غیر انقلابی را به گور خواهند برد./9451/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات