۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۶۲۹۵۶۱
مدیر کل ارشاد مازندران خبر داد؛

رونمایی از پوستر فراخوان مقاله کنگره بزرگداشت آیت الله کوهستانی

رونمایی از پوستر فراخوان مقاله کنگره بزرگداشت آیت الله کوهستانی
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به برگزاری گنگره ملی بزرگداشت آیت الله کوهستانی، گفت: پوستر فراخوان مقاله این کنگره ملی رونمایی شد.
عباس زارع، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از برگزاری گنگره ملی بزرگداشت آیت الله کوهستانی خبر داد.
 
وی با بیان این که پوستر فراخوان مقاله این کنگره ملی روز گذشته در بهشهر رونمایی شد، افزود: در این فراخوان علمی، زوایای مختلف زندگی علمی، اخلاقی، ساده زیستی، زهد و پارسایی این فقیه وارسته مورد توجه قرار گرفته است.
 
زارع با اشاره به این که فراخوان مقاله کنگره ملی بزرگداشت آیت الله کوهستانی در هشت محور تدوین شده است، بیان داشت: زهد، پارسایی و ساده زیستی در سیرهٔ عملی ایشان، نقش ایشان در فرهنگ عمومی، توحید، خداباوری و ولایتمداری در سیرهٔ این عالم ربانی، آیت الله کوهستانی (ره) از منظر بزرگان، کرامات، حالات عرفانی و جلوه‌های رضا و تسلیم در سیرهٔ ایشان، سیرهٔ عملی آیت الله کوهستانی (ره) و مدیریت حوزهٔ علمیه و آراء و نظرات فقهی، فلسفی و عرفانی ایشان از جمله مهم‌ترین محور‌های این فراخوان است.
 
وی، دبیرخانه کنگره بزرگداشت آیت الله کوهستانی (ره) را اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اعلام کرد و گفت: محققان و پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی می‌توانند مقالات و آثار علمی خود را پیرامون محور‌های اعلام شده به دبیرخانه این کنگره ارسال کنند.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود به جایگاه والای آیت الله کوهستانی (ره) اشاره کرد و با بیان این که این عالم وارسته در زهد، تقوا، پارسایی و ساده زیستی نظیر نداشته است، خاطرنشان کرد: عمر با برکت آیت الله کوهستانی (ره) در راه اعتلای دین و حوزه‌های علمیه صرف شد.
 
زارع با بیان این که جامعه امروز نیازمند شناخت بیشتری از چنین فرزانگان و بزرگان دینی است، بیان داشت: برگزاری بزرگداشت علما و فق‌های بزرگ دینی، فرصت مناسبی برای معرفی جایگاه علمی، اخلاقی و معرفتی این بزرگان به جامعه است.
 
وی با بیان این که عالمان دینی نقش بسیار برجسته و اثرگذاری در رشد اخلاقی و دینی جامعه بر عهده دارند، افزود: جایگاه امروز نظام اسلامی مرهون تلاش‌ها و مجاهدت‌های علمی و تبلیغی فقهای دینی در طول تاریخ است.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به این که سیره علمی و عملی آیت الله کوهستان (ره) بهترین الگو برای جامعه امروز است، تصریح کرد: در این کنگره ملی تلاش خواهیم کرد به زوایای ناشناخته این عالم وارسته بیشتر بپردازیم.
 
زارع پرداختن به مفاخر دینی و تبیین سیرهٔ علمی و عملی علما را فتح بابی برای روشنایی بخشیدن به افکار جامعه دانست و گفت: همه تلاش خود را به کار خواهیم بست تا شأن حقیقی مرحوم آیت الله کوهستانی (ره) و ضرورت شناخت شخصیت علمی و معنوی ایشان در عصر حاضر را برای همهٔ اقشار جامعه آشکار کنیم./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات