۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۴
کد خبر: ۶۳۰۲۰۲
با حضور آیت الله محمدی عراقی؛

همایش توجیهی «طرح مردمی پارسا» در قم برگزار شد

همایش توجیهی «طرح مردمی پارسا» در قم برگزار شد
همایش توجیهی «طرح مردمی پارسا» با حضور آیت الله محمدی عراقی در سالن کوثر دفتر تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش توجیهی «طرح مردمی پارسا» عصر امروز با حضور آیت الله محمدی عراقی مسؤول دفتر مقام معظم رهبری در قم در سالن کوثر اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حجج اسلام والمسلمین حسینی نژاد رییس مجمع نمایندگان طلاب و دبیر قرارگاه 19 دی و روستا آزاد معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی نیز در این مراسم حضور داشتند.

باید زمینه طمع دشمنان نسبت به انحراف قم مقدسه را از بین ببریم

آیت الله محمدی عراقی در این مراسم با اشاره به اینکه ما باید زمینه طمع دشمنان نسبت به انحراف قم مقدسه را از بین ببریم، بیان کرد: دشمن از طریق ترویج فساد سعی در انحراف جوانان دارد، بنابراین علمای حوزه علمیه و آمران به معروف و ناهیان از منکر و جوانان با غیرت و انقلابی نباید به دشمن اجازه طمع بدهند.

وی با بیان اینکه افکار عمومی باید متوجه خطر توطئه های دشمن شوند، خاطرنشان کرد: بخش عمده ای از ناهنجاری های موجود در فضای شهر قم با منطق و صحبت کردن و تذکر دادن حل می شود و باید گفت تنها یک یا دو درصد آنها نیازمند اقدام از طریق قوه قهریه است.

آیت الله محمدی عراقی با بیان اینکه مردم انقلابی قم اجازه نفوذ فرهنگی به دشمن نمی دهند و با اشاره به اینکه در 19 دی در دیدار با رهبر معظم انقلاب گزارشی از وضعیت فرهنگی قم خدمت رهبر معظم انقلاب ارائه خواهیم داد، بیان کرد: مردم باید به صحنه امر به معروف و نهی از منکر وارد شوند، زیرا با بدون همراهی مردم نمی توان به نتیجه مطلوب رسید.

برخی دستگاه های مسؤول در زمینه مسائل فرهنگی به وظایف خود به درستی عمل نمی کنند

همچنین حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد نیز در این همایش با بیان اینکه امروز دشمن خواب های آشفته ای برای قم دیده و قصد دارد از طریق نفوذ فرهنگی مرکزیت انقلاب را از آن بزداید، ادامه داد: ما از مدت ها قبل باید نسبت به توطئه دشمن احساس خطر می کردیم و اجازه نمی دادیم رهبر معظم انقلاب نسبت به وضعیت فرهنگی قم احساس نگرانی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد با اشاره به آسیب های فضای مجازی در جامعه و در میان جوانان اظهار داشت: امروز با آمدن فضای مجازی دنیای بیرون به داخل خانه ها آمده و این موضوع می طلبد در تربیت فرزندان بیشتر دقت داشته باشیم؛ متأسفانه برخی مسؤولان با فیلترینگ تلگرام آسیب های فضای مجازی را افزایش دادند، زیرا جوانان با فیلتر شکن دسترسی بیشتری به فضای مجازی دارند.

وی با بیان اینکه متأسفانه برخی دستگاه های مسؤول در زمینه مسائل فرهنگی به وظایف خود به درستی عمل نمی کنند، عنوان کرد: ما در قرارگاه 19 دی به صورت هفتگی مسؤولانی که در زمینه امر به معروف و نهی منکر و مسائل فرهنگی وظیفه دارند را فرامی خوانیم و از آنها می خواهیم تا در زمینه عملکرد خودشان توضیح دهند.

استقبال بزرگان حوزه علمیه قم از طرح مردمی پارسا

حجت الاسلام بیاتی نیز در این نشست از استقبال بزرگان حوزه علمیه قم از طرح مردمی پارسا خبر داد و اظهار داشت: علت اثربخش نبوده امر به معروف و نهی از منکر در برخی حوزه ها این است که آمران و ناهیان به صورت جامع و کامل آموزش نمی بینند.

حجت الاسلام بیاتی عنوان کرد: ما در طرح پارسا سعی داریم با برگزاری کارگاه های آموزشی مفصل، آمران و ناهیان را به صورت کامل آموزش داده تا شاهد اثربخشی امر به معروف و نهی از منکر در همه زمینه ها باشیم.

مسؤول طرح مردمی پارسا بیان کرد: ما باید همواره سعی کنیم افرادی که به صورت نا آگاهانه دچار خطا می شوند را با تلنگر از خواب غفلت بیدار کنیم؛ تذکر مهربانانه نسبت به افراد غافل، برخورد هوشمندانه با افراد هنجار شکن و برخورد قاطعانه با براندازان از اهداف ما در طرح مردمی پارسا است.

برخورد آمران و ناهیان در همه حیطه ها باید مستند و مستدل باشد

حجت الاسلام تحریری نیز در پایان این مراسم خاطرنشان کرد: برخورد آمران به معروف و نهی از منکر در حیطه اماکن، صنوف، مغازه ها و یا خیابان باید مستند به ادله باشد تا دستگاه قضایی بتواند به آسانی از آمران و ناهیان حمایت به عمل بیاورد.

مسؤول شعبه برخورد با بی عفتی و بی حجابی عنوان کرد: شماره 09333633251 در پیام رسان های داخلی فعال است و مردم می توانند گزارشات خود را ارسال کنند تا ما به آنها رسیدگی کنیم؛ مردم از طریق رابطان طرح مردمی پارسا گزارشات خود را برای ما ارسال کنند تا ما در چارچوب قانون به آنها رسیدگی کنیم.

وی تأکید کرد: آمران و ناهیان در نظر داشته باشند که اگر رفتارشان از حیطه چارچوب قوانین خارج شود ما هیچ حمایتی نمی توانیم از آنها به عمل بیاوریم./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات