۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۶۳۰۲۱۹

آیین رونمایی از آثار برگزیده موسسه فقهی تفسیری مدینة الولایة برگزارشد

آیین رونمایی از آثار برگزیده موسسه فقهی تفسیری مدینة الولایة برگزارشد
آیین رونمایی از فصلنامه علمی تخصصی علوم و مطالعات وحیانی و آثار برگزیده موسسه فقهی تفسیری مدینة الولایة و مرکز تخصصی امام خامنه ای در قم برگزار شد.
به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، آیین رونمایی از فصلنامه علمی تخصصی علوم و مطالعات وحیانی و آثار برگزیده مؤسسه فقهی تفسیری مدینة الولایة و مرکز تخصصی امام خامنه ای، شب گذشته، با حضور حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی، استاد سطوح عالی حوزه، علما، پژوهشگران و طلاب در درالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام نیکنام، معاون پژوهش مؤسسه مدینه الولایة به شرح فعالیت‌های این مؤسسه پرداخت و گفت: حجت الاسلام اسحاقیان برنامه هدایت علمی حوزه‌های علمیه از سالیان پیش در میان شاگردان خویش اجرایی کرد و در سال ۱۳۹۰ مؤسسه مدینه الولولایة را تأسیس کرد و در سال ۹۶ این مؤسسه به مراکز تخصصی حوزه علمیه درآمده است.

حجت الاسلام نیکنام بیان کرد: بیش از ۸۰ نفراز شاگردان حجت الاسلام اسحاقیان، استاد حوزه­‌های علمیه قم و شهرستان‌ها هستند و ۱۸ نفر از شاگردان برجسته وی در سطوح عالی تدریس می‌کنند و اکنون وی مشغول به تربیت شاگرد و راه اندازی حوزه شیعه در کشور سوریه است.

 وی در ادامه به گزارشی از فعالیت‌های علمی موسسه مدینة الولایه پرداخت و بیان کرد: برگزاری اردو‌های علمی تخصصی در شهر‌های نجف و مشهد، برگزاری امتحانات کتبی و شفاهی حوزه، برپایی کلاس‌های تفسیر و حدیث خوانی از فعالیت‌های علمی این مؤسسه است.

حجت الاسلام نیکنام بیان کرد: طلاب این مؤسسه از همگام با مدافعان حرم در جبهه‌های سوریه به تبلسغ دینی پرداختهاند و سه شهید روحانی مدافع حرم حجج اسلام: ملامیری، کریمیان و بیاضی از طلاب و پژوهشگران مؤسسه مدینة الولایة در سوریه به شهادت رسیده اند.

 وی درباره فعالیت‌های پژوهشی موسسه مدینة الولایة گفت: تقریرنویسی دروس حوزوی، و مقاله نویسی، تألیف و تدوین کتاب از کار‌های پژوهشی این مرکز علمی است.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام خسرو شاهی ضمن گرامیداشت هفته پژوهش گفت: در این مراسم از پنج اثر مؤسسه مدینة الولایه باعنوان‌های فصلنامه مطالعات و علوم وحیانی، فقه الجهاد، حیات طیبه، قیام روح الله و ده مقاله عرفانی رونمایی می‌شود.

در ادامه حجت االاسلام و المسلمین عابدی بر ضرورت یادگیری نگارش ادبیات فارس طلاب روحانیان تأکید کرد و گفت: هر سال بیش از پنج هزار کتاب عنوان کتاب با موضوعات معارف دینی واعتقادی در کشور به چاپ می‌رسد، ولی کمتر از ۵۰۰ از این آثار روحانیان و انتشارات‌های حوزوی تدوین و به چاپ رسانده اند.

استاد سطوح عالی حوزه بیان کرد: مراجع و عالمانی که کتاب و اثری ازخویش به جا گذاشتند، نام آنها در تاریخ ماندگار شده است.

در پایان از پژوهشگران مؤسسه مدینة الولایة تقدیر به عمل آمد و از هفت اثر این مؤسسه رونمایی شد. /۹۹۸/پ ۲۰۲/ش
میثم صدیقیان
ارسال نظرات