۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۶۳۰۲۹۴

پرسه زدن بعثی‌ها و طرفداران آمریکا در میدان التحریر عراق

پرسه زدن بعثی‌ها و طرفداران آمریکا در میدان التحریر عراق
یک روزنامه عراقی، ترکیبی از جمعیت میدان التحریر بغداد ارائه کرد و در آن از پرسه زدن بعثی‌ها و طرفداران آمریکا در میدان التحریر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، دور دوم تظاهرات مردمی عراق از سوم آبان ماه گذشته در اعتراض به فساد و وضعیت معیشتی نابسامان آغاز شد و تا به امروز ادامه دارد.

وبگاه خبری «هاف بوست عراقی» به بررسی ترکیب و هویت طرف‌های شرکت‌کننده در اعتراضات در بغداد پرداخت و از پرسه زدن بعثی‌ها و طرفداران آمریکا در میدان التحریر خبر داد و اینطور دسته‌بندی کرد که:

-بیشتر معترضان، در وهله اول، جوانان عراقی غیر حزبی و غیرسیاسی هستند. آنها بخش بزرگتر جمعیت معترض هستند. این افراد دانشجویان و جوانان بیکاری هستند که خواهان اصلاح و تغییرند.

- هواداران جریان «صدر» که خود را بخشی از معترضان می‌دادند.

- افراد داوطلب متشکل از طبقات سیاسی، تجار و فعالان که حامی معترضان هستند

- گروههای جوانی که اصول و ارزش‌های غربی را باور دارند و خواستار تشکیل یک حکومت سکولار (جدای از دین) هستند. در رسانه‌ها نام این افراد، «جوکر» گذاشته شده است. [اشاره به فیلمی سینمایی به همین نام  است که اخیرا در آمریکا اکران شد و موضوع تقابل طبقه فقیر و غنی را روایت می‌کند].

- کمونیست‌ها که دو بخش هستند: بخش نخست که حزب کمونیست عراق را بخشی از طبقات سیاسی فاسد می‌دانند. بخش دوم، کمونیست‌هایی هستند که خواستار انحلال حزب کنونی و آغاز فرآیند سیاسی هستند که در آن کمونیستها حضور داشته باشند؛ البته کمونیست‌هایی که در اشغال عراق در سال ۲۰۰۳ توسط آمریکا دست نداشته‌اند./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات