۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۶۳۰۳۲۳
رئیس مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی:

حرم مطهر رضوی فرصت مغتنمی برای پرداختن به حوزه خانواده است

حرم مطهر رضوی فرصت مغتنمی برای پرداختن به حوزه خانواده است
دژبرد گفت: حرم مطهر رضوی فرصت مغتنمی برای پرداختن به حوزه خانواده است تا بتوانیم سیره و سبک زندگی رضوی را در خانواده ها ترویج دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، فاطمه دژبرد، رئیس مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی در نخستین رویداد ملی خلاقیت و نوآوری در عرصه خانواده «جشنواره خانواده رضوی» که صبح امروز در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: امروز همه ما دورهم جمع شدیم تا در راستای تعالی و تحکیم خانواده قدم برداریم و ایده ها را تبدیل به تجربیات نو کنیم.

وی ضمن معرفی برخی از فعالیت های حوزه خانواده آستان قدس رضوی، ابراز کرد: یکی از اقدامات آستان قدس رضوی در حوزه خانواده تاسیس مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی و شناسایی فعالیت های حوزه خانواده استان است تا فعالان حوزه خانواده را بیابند و خدمتگزار خانواده یا دغدغه مند بحث خانواده باشیم.

دژبرد به فعالیت های مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی اشاره و ابراز کرد: این مرکز در سال 96 با هدف تشکیل و تحکیم خانواده شروع به کار کرد و طبق بررسی ها، پژوهش ها و مطالعاتی که در سال 95 صورت گرفته بود از همان سال 96 وارد حوزه عملیات شدیم.

رئیس مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی بیان داشت: قبل از راه اندازی این مرکز آستان قدس رضوی در حوزه خانواده به مخاطبان خدماتی داده می شد که بیشتر رفاهی بود و ما با راه اندازی این مرکز خدمات هدفمندی در راستای مباحث آموزشی و فرهنگی و زیر نظر تشکل های مردمی ارائه می دهیم.

وی طرح زندگی به سبک رضوی را از جمله فعالیت های مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی بیان و ابراز کرد: در این طرح در سال های نخستین ازدواج زوجین را همراهی کنیم تا بتوانند خانواده های مستحکم تری داشته باشند و به تعالی برسند.

دژبرد تشرف هزار و پانصد زوج به حرم مطهر رضوی در طرح «هم سایه» را از دیگر فعالیت های مرکز امور بانوان آستان قدس بیان و اظهار کرد: در این طرح زوجین مناطق محروم در سفر سه روزه به حرم ثامن الحجج(ع) مشرف می شوند و به طرح زندگی به سبک رضوی متصل می شوند همچنین زوجینی که زندگی خود را در جوار بارگاه رضوی آغاز کنند به طرح زندگی به سبک رضوی دعوت می شوند.

رئیس مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی طرح احیای سنت واسطه گری ازدواج را از دیگر فعالیت های مرکز امور بانوان استان قدس رضوی بیان و خاطرنشان کرد: در این طرح به واسطان محلی که معتمد مردم هستند و واسطه گری ازدواج را بر عهده دارند، آموزش داده می شود تا با آگاهی بیشتر اقدام به این عمل خیر کنند.

وی با اشاره به فعالیت های آموزشی در امور بانوان آستان قدس، افزود: به 600 نفر در بخش عمومی و هزار و 200 نفر در بخش تخصصی آموزش داده شده است و تربیت مدرس خانواده و تربیت افرادی مجهز و توانمند در تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده از اهداف برگزاری این دوره های آموزشی بود.

دژبرد افزود: دوره های آموزشی جهت افرادی که تحصیلات دانشگاهی داشته و محتواهای دینی را نیاز داشتند برگزار شد و در دو دوره 80 نفر در این طرح حضور داشتند و به صورت خادمیاری افتخاری فعالیت می کنند.

رئیس مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی ابراز کرد: اتفاق دیگر که به برکت اهتمام آستان قدس رضوی در حوزه زنان و خانواده صورت گرفت، برپایی برخی از موقعیت های فیزیکی که نیاز داشتیم، بود تا بهتر در حوزه زنان فعالیت کنیم از جمله افتتاح رواق حضرت زهرا، باغ اردوگاه خاتون و پردیس خواهران دانشگاه رضوی است.

وی با اشاره به تأکید رهبر انقلاب در برنامه ریزی در حوزه خانواده، گفت: آسیب شناسی، اهتمام به ایجاد مرکز تجمع و هم افزایی تشکل های مردمی، توجه به بحث تحکیم و بقای خانواده و راهکاری عملیاتی در این زمینه، پرداختن به فضای داخل منزل به ویژه بانوان و بررسی هنجارها و قوانین دینی ناظر به مسائل مورد نیاز خانواده، فرهنگ سازی در حوزه خانواده، حمایت دستگاه های دولتی و غیردولتی از نهادهای مردمی فعال در حوزه خانواده از جمله مسائلی است که رهبری به آن ها تأکید داشته و ما باید در این زمینه برنامه ریزی کنیم.

دژبرد حرم مطهر رضوی را فرصتی مغتنم برای پرداختن به حوزه خانواده دانست و گفت: بیش از 68 درصد زائران به صورت خانوادگی زیارت می کنند بنابراین حرم مطهر رضوی فرصت خوبی است تا به حوزه خانواده پرداخته شود و بتوانیم سیره و سبک زندگی رضوی را در خانواده ها ترویج دهیم./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
از برنامه های نو شما متشکریم.
0
0