۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۶۳۰۷۱۳
آیت الله تحریری:

خداوند منزه از تغییر و تحول است

خداوند منزه از تغییر و تحول است
آیت الله تحریری با بیان اینکه خداوند منزه از تغییر و تحول است، گفت: تغییر و تحول شاخصه موجودات امکانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدباقر تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی، امروز پیش از آغاز درس اسفار که در مدرسه علمیه مروی تهران برگزار شد، با اشاره به فرازی از توحید صدوق، گفت: حضرت در این فراز می فرمایند: خداوند متعال آن حقیقتی است که ملائکه با آن قرب و جایگاهی که نزد حضرت حق دارند و واسطه فیض الهی هستند و از عالم غیب آگاهی دارند نسبت به درک اوامر الهی عاجز هستند.

آیت الله تحریری بیان داشت: ملائکه به واسطه وجودی که دارند مقدس هستند و از موجودات ملکوتی به شمار می روند، آنان به گونه ای هستند که به صورت فطری نسبت به حق معرفت دارند و این آگاهی عین وجود آنان است.

تولیت مدرسه علیمه مروی با اشاره به اینکه انسان باید خداوند را آنگونه که هست بشناسد، ابراز کرد: خداوند متعال منزه و دارای همه کمالات است.

وی افزود: خداوند از امور و خصوصیات موجودات امکانی منزه است و حادث نشده تا در او تغییر و انتقال ایجاد شود و این تعبیر با حدوث ذاتی و حدوث زمانی سازگاری دارد.

آیت الله تحریری ادامه داد: حدوث ذاتی موجود از عدم پا به وجود می گذارد بر این اساس حدوث ذاتی و حدوث زمانی ندارد؛ گذشت حالات در ذات حق تصرف و تغییری ایجاد نمی کند.

تولیت مدرسه علیمه مروی اضافه کرد: بنابراین گذشت زمان بر خداوند متعال اختلافی ایجاد نمی کند برخلاف موجودات مادی که شب و روز با اختلاف سیری که دارند برایشان ظهور می کند و در آنها تاثیر می‌گذارد./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات