۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۶۳۰۸۲۹
حجت الاسلام اسماعیل زاده تأکید کرد؛

ضرورت تقویت پژوهش های حوزوی با هدف تبیین بیانیه گام دوم انقلاب

ضرورت تقویت پژوهش های حوزوی با هدف تبیین بیانیه گام دوم انقلاب
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تقویت پژوهش های حوزوی با هدف تبیین صحیح بیانیه گام دوم انقلاب در جامعه تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام صدرالله اسماعیل زاده، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه مسجد جامع نکا به اهمیت مسأله پژوهش در حوزه اشاره کرد و آن سنگ بنای بسیاری از پیشرفت های علمی در حوزه دانست.
 
وی با بیان این که شکوفایی و نشاط علمی در حوزه بدون تحقیق و پژوهش امکان پذیر نیست، افزود: پژوهش اصلی جدایی ناپذیر از برنامه های حوزه است.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده با اشاره به این که تحقیق و پژوهش از گذشته مورد توجه علمای حوزه بوده است، بیان داشت: خوشبختانه با نگاه مثبت مدیران، امروز تحقیق و پژوهش در حوزه ساختارمند شده است.
 
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با بیان این که بسترهای لازم به منظور رونق فعالیت های پژوهشی در سطح مدارس علمیه کاملاً فراهم شده است، خاطرنشان کرد: باید از این ظرفیت های به وجود آمده در جهت رونق پژوهش در حوزه استفاده شود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز یک طلبه نیازمند آشنایی با مهارت های پژوهشی است، ادامه داد: برگزاری مستمر نشست های علمی و همچنین کارگاه های پژوهشی می تواند به تقویت مهارت های پژوهشی در میان طلاب کمک کند.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده با بیان این که متأسفانه انگیزه لازم در یک طلبه برای پرداختن به مسأله پژوهش و تحقیق وجود ندارد، خاطرنشان کرد: می توان با برگزاری نشست های علمی و بیان اهمیت و ضرورت پرداختن به پژوهش از سوی مدیر و اساتید مدارس علمیه، طلاب به این مسأله مهم تشویق کنیم.
 
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران، محصول کارهای تحقیقاتی و پژوهشی در سطح حوزه را تولید علم دانست و تصریح کرد: حوزه به عنوان یکی از مراکز مهم علمی و آموزشی کشور، باید با تقویت و گسترش فرهنگ پژوهشی، در تولید و نوآوری همواره پیشگام باشد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش پژوهش های علوم دینی در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و با بیان این که حوزه باید به رسالت تاریخی خود در تحقق عملی بیانیه گام دوم عمل کند، افزود: باید پژوهش های حوزوی در تبیین جایگاه و اهمیت بیانیه گام دوم در جامعه بیشتر تقویت شود.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده با تأکید براین که حوزه به دلیل جایگاه علمی و تبلیغی که در جامعه دارد نقش بسیار مؤثر و تعیین کننده ای را در تبیین بیانیه گام دوم بر عهده دارد، گفت: امروز در عرصه تبیین گام دوم انقلاب نیازمند گفتمان سازی هستیم که حوزه های علمیه نقش بسیار پررنگی در این بخش می توانند ایفا کنند./950/ت303/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات