۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۶۳۰۶۱۴
حجت الاسلام شکریان تأکید کرد؛

ضرورت گفتمان سازی حوزه و دانشگاه برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب

ضرورت گفتمان سازی حوزه و دانشگاه برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب
حجت الاسلام شکریان بر ضرورت گفتمان سازی و مجاهدت علمی حوزه و دانشگاه به منظور تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در نشستی که به مناسبت در پیش بودن روز وحدت حوزه و دانشگاه در اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، حوزه و دانشگاه را دو بال برای رشد علمی و دینی ایران اسلامی دانست و گفت: بدون هر یک از این بال‌ها امکان پیشرفت برای کشورمان وجود ندارد.
 
وی با بیان این که دشمنان انقلاب اسلامی همواره از وحدت حوزه و دانشگاه در هراس بوده اند، افزود: وحدت و همبستگی حوزویان و دانشگاهیان در مسائل مختلف بهترین راه حل خنثی شدن توطئه دشمنان علیه انقلاب اسلامی است.
 
حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که دشمن همواره به این مرکز مهم علمی کشور چشم دوخته است، بیان داشت: دشمن می‌کوشد با اختلاف و تفرقه میان حوزه و دانشگاه بستر‌های نفوذ و توطئه خود علیه نظام و انقلاب را فراهم کند.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید براین که حوزه و دانشگاه به سهم خود وظیفه و تکلیف مهمی در حفظ و تقویت انقلاب و آرمان‌های نظام اسلامی بر عهده دارند، افزود: حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها باید هوشیارتر از همیشه مراقب نفوذ جریان‌های معاند و انحرافی در این دو مرکز حساس انقلاب باشند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که راهبرد و استراتژی دشمن در برابر حوزه و دانشگاه، نفوذ و انحراف است، خاطرنشان کرد: منحرف کردن مراکز حساس از مسیر انقلاب تنها راهی است که دشمن می‌تواند به اهداف شوم خود در این کشور دست پیدا کند.
 
حجت الاسلام شکریان با بیان این که بحث نفوذ جریان‌های انحرافی تنها مربوط به دانشگاه‌ها نیست بلکه حوزه‌های علمیه نیز باید به شدت مراقب این جریان‌های معاند باشند، تصریح کرد: انقلاب ماندن حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های کشورمان می‌تواند بسیاری از فتنه‌ها و توطئه‌های دشمن را خنثی کند.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید براین که تفکر انقلابی باید در مراکز حوزوی و دانشگاهی کشور بیشتر تقویت شود، خاطرنشان کرد: این دو بال علمی کشور باید همه توان خود را در جهت تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در همه بخش‌ها به کار گیرند تا شاهد رشد و بالندگی همه جانبه کشور باشیم.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری پیرامون دست یابی به تمدن نوین اسلامی، نقش حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها در تحقق این مسأله را بسیار مهم و حیاتی ارزیابی کرد و گفت: دست یابی به تمدن نوین اسلامی با نقش آفرینی و مجاهدت‌های علمی حوزه و دانشگاه محقق خواهد شد./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات